9 din 10 români nu se implică în programe de protecţie a mediului

90% dintre români nu cunosc programele de protecţie a mediului dezvoltate la nivel naţional şi nu participa activ în astfel de proiecte, aşa cum arată un studiu* realizat pentru Tuborg România, iniţiatorul proiectului Umbrela Verde. Dintre cei care cunosc astfel de programe, 40% pot numi câteva proiecte, restul cunoscând doar ONG-uri sau descriind acţiuni punctuale.

În plus, un sfert dintre români consideră că principala problemă cu care se confruntă mediul înconjurător este poluarea, 15% - administrarea defectuoasă a deşeurilor, iar 9% atrag atenţia asupra tăierii pădurilor şi invadării spaţiului verde.

“Statisticile obţinute în urma acestui studiu sunt un imbold pentru noi, determinându-ne să găsim modalităţi şi mai captivante cu care să atragem oamenii să se implice în protejarea mediului în care trăiesc. Susţinuţi de autorităţi, sunt sigură că vom reuşi să implicăm şi mai mult comunitatea locală în proiectele «verzi»”, a subliniat Alina Bratu, Corporate Affairs Manager Tuborg România şi coordonator al campaniei Capitala Verde a României

În topul notorietăţii programelor de responsabilitate socială, Capitala Verde a României ocupă locul 3, iar Umbrela Verde locul 5.

Mai exact, 9% dintre români cunosc competiţia Capitala Verde a României, iar 7% au aflat despre iniţiativele marca Umbrela Verde.

Iniţiativa naţională “Capitala Verde a României” a luat naştere în 2010, având drept scop conştientizarea importanţei implicării comunităţii în proiectele de mediu alături de autorităţile locale. Competiţia face parte din programul de responsabilitate socială Umbrela Verde, lansat de Tuborg în anul 2007 în parteneriat cu Ministerul Mediului şi Pădurilor.
Braşov a fost Capitala Verde a României în anul 2010, iar Sinaia, Botosani şi Oradea s-au dovedit a fi “cele mai verzi” oraşe în 2011.



Umbrela Verde este o campanie de responsabilizare faţă de mediu, iniţiată de Tuborg România, în vara anului 2007.

Obiectivele campaniei sunt să schimbe o mentalitate profund greşită a românilor: "Gestul meu nu contează" şi să-i convingă că, împreună, trebuie să păstrăm România curată, prin acţiuni care urmăresc responsabilizarea prin puterea exemplului personal.

Programul se bucură în acest moment de sprijinul a peste 1.500 de voluntari şi peste 1000 de bloggeri parteneri. În plus, mai mult de 150.000 de stickere pentru maşină cu mesajul "Eu nu arunc gunoi pe stradă" au fost distribuite atât prin acţiuni punctuale derulate în trafic, cât şi direct beneficiarilor, în urma solicitărilor primite pe site-ul campaniei, www.umbrelaverde.ro.

URBB este unul dintre cei mai mari producători de băuturi de pe piaţa locală, fiind prezent pe piaţa berii, a băuturilor răcoritoare şi pe cea a apelor minerale.
Portofoliul companiei cuprinde exclusiv mărci premium: pe piaţa berii mărcile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness şi Kilkenny, Granini pe piaţa băuturilor răcoritoare, precum şi recenta lansată marcă de apă minerală Bilbor.