În 2011, americanii au cheltuit 4,7 trilioane de dolari în sezonul reducerilor numai în sectorul vânzării la bucată, conform Departamentului de Comerţ din SUA.
În acest context, doi foşti angajaţi la un magazin universal au dezvăluit pentru editorii de la Huffington Post o listă de şase secrete care să ajute pe oricine să facă faţă tentaţiei de a lăsa cât mai mulţi bani în magazine, relatează agenția Mediafax.
Începe cumpărăturile din spatele magazinului
O strategie comercială universal valabilă este să "ascundă" produsele cu cele mai bune oferte de reducere, în mod special în spatele magazinului, astfel încât clienţii să descopere marfa nouă înainte să ajungă la adevăratele "comori". De asemenea, centrele comerciale vor încerca să îţi influenţeze lista de cumpărături prin promovarea masivă a reducerilor actuale, chiar şi a celor mai neînsemnate, a spus o femeie care a lucrat ca vânzătoare într-un magazin elitist din New York.
Împrieteneşte-te cu agentul comercial
Aceştia nu au doar rolul de a vinde un produs pe loc. Agenţii comerciali sunt motivaţi să păstreze clienţii interesaţi şi de viitoare oferte, întrucât au de îndeplinit obiective de profit pe parcursul acestor promoţii. Roagă un funcţionar să te adauge în agenda sa de clienţi şi să te sune sau să îţi trimită un e-mail cu privire la alte reduceri care vor avea loc.
Multe magazine îţi vor permite să le calci pragul cu o săptămână înaintea promoţiei respective şi vor reţine produsele de care eşti interesat, după care te vor contacta la începerea promoţiei. Astfel, vei primi produsul la un preţ redus înainte ca oferta să înceapă oficial. În industrie, aceasta poartă numele "pre-vânzare". "Vor salva informaţia de pe card, îţi vor păstra marfa împachetată într-o zonă specială, după care îţi vor da un bon pe care să îl prezinţi când începe oferta", a explicat fosta vânzătoare. Desigur, motivul secundar pentru o pre-vânzare este să te aducă în magazin ca să cheltuieşti mai mult, deci mai bine te asiguri că te vei întoarce cu o voinţă de fier doar pentru a ridica produsele pentru care deja ai plătit.
Stabileşte obiectivul de a economisi cel puţin 30%
"În general, o promoţie nu merită cu adevărat decât dacă te ajută să economiseşti cel puţin 30%", a spus fostul agent comercial. "Şi întotdeauna există o ofertă activă în care poţi economisi acest procent." Aşadar, dacă eşti genul care bate în retragere atunci când trebuie să plăteşti preţul întreg, aşteaptă ca produsele dorite să fie introduse în ciclul promoţiei. Din nou, aici se poate dovedi folositoare împrietenirea cu agentul comercial.
Solicită o ajustare de preţ
În cazul în care consideri că ai cheltuit mai mult decât necesar pentru un produs care nu se află la nicio promoţie, te poţi întoarce în şapte zile ca să verifici dacă preţul obiectului a coborât, este de părere fostul manager al unui centru comercial elitist. Cele mai multe magazine vor opera o ajustare de preţ în acest interval de timp, cât timp ţi-ai păstrat chitanţa şi pe ea se observă clar preţul redus. Cel mai eficient mod de a evita să pierzi chitanţa? Poţi cere să o primeşti într-un e-mail pentru a o accesa cu uşurinţă.
Ai grijă la "promoţia în buclă"
Evită ofertele de tipul "cumpără un produs şi primeşti unul în plus", acestea fiind menite să te încurajeze la achiziţionarea unei cantităţi mai mari de marfă decât în mod obişnuit. Dacă vei cheltui mai mult decât intenţionezi, nu faci nicio economie, aminteşte fostul manager.
Nu te uita în dreapta!
Cercetările arată că cei mai mulţi cumpărători sunt dreptaci şi privesc din instinct spre dreapta, deci în această parte vor fi plasate în magazine cele mai noi şi mai scumpe produse. Pentru a încuraja acest instinct, centrele comerciale vor folosi muzică şi lumini în plus care să te ademenească mai aproape. Soluţia? Mergi în magazin cu o idee despre ce trebuie să cumperi şi nu te lăsa distras de strategiile decorative!