Pe 17 martie, peste 430.000 de oameni din 161 de ţări şi-au unit forţele pentru a stabili două noi recorduri mondiale care să marcheze St. Patrick’s Day şi care să transforme oficial această zi în „The Friendliest Day of The Year”. În România, peste 45.000 de români au sărbătorit sâmbăta trecută în stil irlandez cu Guinness.
În ultima lună, au fost trimise invitaţii către fanii St. Patrick’s Day şi ai brandului Guinness, încurajându-i să participe la tentativa de a stabili două noi recorduri mondiale Guinness World Records (GWR), fie confirmând online că vor celebra St. Patrick’s Day în stil pur irlandez, fie participând la festivităţile Guinness de pe 17 martie 2012.
Pentru a certifica faptul că 17 martie 2012 a fost oficial “The Friendliest Day of The Year”, reprezentanţii GWR au petrecut mai mult de 12 ore contorizând minuţios numărul persoanelor care au făcut angajamentul online şi numărul celor care au participat efectiv la evenimentele de St. Patrick’s Day din toată lumea, cu scopul de a obţine cele două titluri - Cele mai multe angajamente online faţă de o campanie şi Cea mai mare petrecere de St.
Cu participarea surprinzătoare a 435.456 oameni care au susţinut campania în numele prieteniei, GWR a confirmat stabilirea celor două noi recorduri mondiale, transformând oficial St. Patrick’s Day în „The Friendliest Day of The Year”. Peste 45.000 de români au ridicat pintul de Guinness la evenimentele organizate în 32 de oraşe din toată ţara cu ocazia St. Patrick’s Day. Organizatorii au oferit celor prezenţi peste 3800 de premii surpriză.
“Dorim să mulţumim din tot sufletul celor care ne-au ajutat să obţinem recordurile mondiale pentru „The Friendliest Day of The Year”, validate de Guinness World Records. Sunt convins că majoritatea oamenilor cred că spiritul prieteniei tipic irlandez a fost întotdeauna o componentă importantă a St. Patrick’s Day. Cele două recorduri stau mărturie a faptului că, în această zi, toţi oamenii şi toate lucrurile preiau un pic din stilul irlandez”, a declarat Fergal Murray, Master Brewer la Guinness.
În Bucureşti, pe scena amplasată la intersecţia străzilor Lipscani şi Smârdan, au cântat trupe irlandeze, printre care Blackbeers, BordoSarkan şi Amazin Apples, iar dansatorii irlandezi au încântat publicul. În plus, o trupă de cimpoieri a făcut turul Centrului Vechi, demonstrând cum se cântă şi cum se petrece de St. Patrick’s Day. Petrecerea a culminat în St. Patrick Pub, unde Keo & Alexandra Ungureanu au susținut un concert de excepție.
“În fiecare an, petrec St. Patrick’s Day împreună cu prietenii mei. Este o bună ocazie să ne întâlnim la unele dintre cele mai mari petreceri din oraş. Cu mare plăcere am participat la stabilirea noului record mondial, pentru că St. Patrick’s Day merită cu siguranţă titlul de „cea mai prietenoasă zi” din tot anul!”, a afirmat Cristian Cernescu din Bucureşti.
În spiritul prieteniei, acesta este primul parteneriat realizat între brandul Guinness şi GWR, din 2001 şi până acum, de când Diageo, proprietarul Guinness, a vândut GWR, autoritatea universală pentru realizarea recordurilor.
Consumatorii se pot bucura, în mod responsabil, de berea Guinness cu ocazia St. Patrick’s Day şi cu orice altă ocazie.
Guinness este o bere premium care se face din apă, malţ, orz, hamei şi drojdie de bere, un mix unic care îi conferă culoarea rubinului închis. Cu o aromă unică de orz prăjit şi caramel care îi dă o notă distinctă, berea Guinness este savurată în peste 150 de ţări, până în Barbados, Nigeria şi Indonezia. Consumul zilnic anual de bere Guinness se ridică la peste 10 milioane de pahare.
Berăria din St. James’s Gate (Dublin), construită de Arthur Guinness în 1759, a devenit un simbol iconic celebru, având la bază valori puternice precum excelenţa, inovaţia şi spiritul filantropic. În prezent, berea Guinness este produsă în 50 de ţări şi vândută în peste 150.
URBB, compania în portofoliul căreia se află berea Guinness în România, este unul dintre cei mai mari producători de băuturi de pe piaţa locală, fiind prezent atât pe piaţa berii, cât şi pe cea a băuturilor răcoritoare şi a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde exclusiv mărci premium: Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness, Kilkenny, Granini şi Bilbor.
Povestea berii Guinness
De mai bine de 250 de ani, berea Guinness este unul dintre cele mai faimoase simboluri ale culturii irlandeze. Încă din 1759, reţeta unică a lui Arthur Guinness a adus consumatorilor din întreaga lume una dintre cele mai fine experienţe ale consumului de bere.
Guinness este un icon global preferat de numeroşi cunoscători fini de bere, care are în spate una dintre cele mai lungi şi vii istorii. Tradiţia şi moştenirea irlandeză sunt elementele ce dau gustul inegalabil al acestui sortiment de bere neagră.
Vechea tradiţie de prăjire a orzului oferă nuanţa specială a rubiniului închis şi dă caracterul unic al gustului.
Berarii Guinness folosesc o cantitate dublă de hamei, pentru o aromă bogată, iar prospeţimea ingredientelor este captată de soiul de drojdie specific, care asigură o fermentare completă, plină de savoare.
Legendarul proces de maturare face ca "Guinness să fie Guinness", o bere singulară, cu o eleganţă aparte.
Guinness se distinge prin spuma spectaculoasă, un element consistent al produsului, indiferent de variantă.
Poate cel mai important lucru, unicitatea berii, este dată de moştenirea unei arte tradiţionale a berarilor, a măiestriei şi pasiunii acestora.