Femeile care sunt fani adevăraţi ai fotbalului fac parte dintr-un public mai larg de sex feminin, care are o relaţie mai puţin activă cu acest sport, dar care vede fotbalul în primul rând ca pe o activitate pe care o face în comun cu partenerul sau cu grupul de prieteni.
În fotbal există un interes provenit dintr-o dorinţă de solidaritate cu pasiunile familiei şi a cercului de prieteni. Aceste femei nu reprezintă deloc o comunitate mică, ca de exemplu în Italia, acestea însumează 47% din totalul populaţiei feminine, adică 12 milioane de femei (un sfert din populaţia totală).
Europencele pasionate de fotbal: moderne, interesate de carieră, tehnologie şi viitor
Tot în cadrul cercetării efectuate, Camillo Regalia, profesor titular de psihologie socială la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii Catolice din Milano a concluzionat că ”femeile pasionate de fotbal, indiferent de ţara de provenienţă, s-au dovedit a fi mult mai concentrate asupra carierei lor, acordând totodată importanţă distracţiei şi familiei. Acestea sunt în principal femei tinere, moderne, interesate de tehnologie şi viitor”.
„Acest proiect este o nouă provocare ce arată că sponsorizările reprezintă pentru Indesit un teritoriu de implicare, nu numai o modalidate de a creşte vizibilitatea mărcii”, spune reprezentantul Indesit Company, Marco Rotta, Corporate Brand & Consumer Marketing Director.
Pe stadion merg de 4 ori mai multe franţuzoaice decât italience
Studiul efectuat împreună cu GFK Eurisko a arătat şi că Franţa, unde peste 40% dintre femei (aprox. 14 mil.) urmăresc regulat meciurile de fotbal la TV şi 12% (aprox. 4 mil.) merg să urmărească meciul pe stadion, este una din ţările în care femeile sunt puternic motivate de acest sport.
În Italia, doar 1 milion de femei merg să urmărească meciul la stadion, în principal din dorinţa de a împărtăşi aceaşi pasiune cu partenerul lor. În Rusia, unde doar 4% dintre femei (aprox. 3 mil.) sunt interesate de fotbal, a merge la stadion reprezintă un obicei doar al unei restrânse elite culturale, sociale şi economice, şi nu face parte din tradiţiile de masă.
Turcoaicele asociează fotbalul cu femeia modernă
Pentru femeile din Turcia, interesul pentru fotbal este asociat cu viziunile unei femei moderne, în timp ce pentru italiencele microbiste acest lucru denotă un stil de viaţă foarte dinamic, care stârneşte curiozitatea pentru nou şi o concetrare pe agregarea şi identificarea socială, în special în timpul competiţiilor internaţionale mari (Cupa Mondială şi Europeană), acestea atrăgând 35% dintre femei în comparaţie cu 20% dintre femeile care urmăresc fotbalul în mod regulat.
„În fiecare ţară, femeile pasionate de fotbal sunt femei care nu sunt uşor de mulţumit, care adoră provocările şi muncesc pentru a-şi atinge obiectivele. Acestea sunt femeile din prezent, îndreptate către viitor, dar ferm ancorate într-un context cultural şi social bine structurat. Într-adevăr, aceste femei sunt o populaţie extrem de interesantă”, mărturiseşte Camillo Regalia.
Femeile din Turcia s-au dovedit a fi cele mai pasionate suportere. 62% dintre acestea au afirmat că susţin o echipă de fotbal, în contrast cu doar 30% din englezoaice şi 25% din italience.
Sondajul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ de aproximativ 20.000 de femei din 5 ţări europene: Italia, Franţa, Anglia, Rusia şi Turcia.
© Copyright:
Studiu: ce cred femeile din Europa despre goluri şi ofsaid
Un sondaj realizat de GFK Eurisko, în parteneriat cu unul dintre sponsorii echipelor de fotbal Arsenal Londra, AC Milan şi Paris Saint Germain, ne arată modul în care femeile percep fotbalul.
15 Februarie 2013
Posteaza comentariu