Filme celebre, actori inediti si scenarii pe masura

Daca inca te mai intrebi cum pot deveni oamenii obisnuiti actori peste noapte, afla ca acest lucru nu mai este de mult timp un secret. Noutatea consta in faptul ca ei sunt si celebri. 24 de companii au raspuns provocarii lansate de cea de-a doua editie a Teacher's Film Festival, si au acceptat sa isi transforme angajatii in Carrie Bradshaw, Mirandei Priestly sau Lester Burnham. Rezultatul? 7 minute de film pe bune, versiunea romaneasca a celor mai bune seriale si filme. Am ales pentru tine trei dintre filmele care te-au cucerit: Sex and the City, The Devil Wears Prada si American Beauty. Protagonistii sunt angajatii Dacia, Oriflame si ING Bank.



Iti mai amintesti de jurnalista new-yorkeza Carrie Bradshaw, considerata specialista in problemele legate de sexualitate si in relatiile dintre o femeie si un barbat? Te-ai gandit vreodata ca rolul ei ar putea fi interpretat cu succes de un barbat? Cel putin asta incearca sa ne convinga timp de 7 minute Liviu Ion, Director Executiv de Comunicare Dacia. Alaturi de colegii sai Silviu Sepciu, Sef serviciu relatii cu presa (Charlotte), Marius Manea, Sef serviciu Comunicare Interna (Samantha) si Dragos Tirlea, Responsabil IT, mediateca si videoteca (Miranda), a realizat varianta romaneasca si masculina a celebrului serial de comedie. Desigur este vorba despre o varianta parodie, de 7 minute.

"Amantu", interpretat de Marius Manea, trebuie sa organizeze o conferinta pe tema "Sexul in mediul urban" si ii roaga pe cei trei prieteni ai sai sa il ajute. El cauta locatii, speakeri si teme interesante. "Cariera" (Liviu Ion) are misiunea de a scrie un articol pe aceasta tema si ii ofere organizatorului sugestii de abordari pentru conferinta. "Cariera" gaseste doua VIP-uri carora le propune sa discute despre viata lor sexuala. "Sarlota" (Silviu Sepciu) este rugata sa organizeze o expozitie pe tema sexului urban care sa fie deschisa in holul salii in care are loc conferinta. "Miratu" (Dragos Tirlea) va fi speaker, sustinand un discurs bazat pe ultimele date oferite de institutele de specialitate. Conferinta se dovedeste a fi un real succes, iar distractia pe masura.


Cum orice film celebru are si o poveste, l-am intrebat pe Liviu Ion de ce au ales acest serial si cum s-au desfasurat filmarile. "Colegele noastre au ales acest serial. Noi am facut versiunea masculina pentru ca ni s-a parut amuzant sa aratam ca exista si partea cealalta a monedei. Am intitulat acest film "Strexity", nume care comprima cuvintele stres, sex si city intr-un story urban modern, "orasul sexului stresat". In filmulet este vorba despre influenta negativa a stresului asupra vietii sexuale din mediul urban modern."

Filmarile au avut loc duminica, 9 septembrie 2007 la terasa Ambiance din Dorobanti, la libraria Noi de la Sala Dalles, la fantina de la Universitate, la sediul Dacia din Calea Floreasca si acasa la Liviu Ion. Gazda ne marturiseste: "A fost obositor, am inteles cat de greu e sa fii actor. Jucam prost, repetam, uitam replicile, radeam, oboseam, ne era foame, o luam de la capat. Actoria nu este o meserie usoara, presupune un efort permanent. La sfirsitul zilei abia am mai avut energie sa ne bucuram. Ne-am amuzat dupa doua saptamini, cand am vazut versiunea lunga, de 14 minute, care era foarte haioasa. Noi credem ca a fost totusi o performanta sa filmam doar 10 ore pentru atatea minute de film. Am dorit sa aparem in costume inchise la culoare ca sa parodiem una din fotografiile de prezentare a celor patru personaje din serail. Costumele provin din garderoba personala."



Cei de la Cosmetics Oriflame Romania au ales "Diavolul se imbraca de la Prada", numindu-si versiunea "Fun for Fun". Scenariul acesteia, realizat de Maria Sendrea, General manager assistant, ii prezinta pe angajatii Oriflame discutand despre festivalul Teacher's. Directoarea de marketing subliniaza importanta transmiterii mesajului firmei. Aici incepe filmul propriu- zis. Condusa de o sefa cu mana de fier compania la care lucreaza superba Izabela trebuie sa pregateasca o prezentare de moda pentru sezonul viitor. Printre soapte, rautati, demisii si incidente picante, angajatii companiei reusesc sa organizeze parada, care are un mare succes. La final, Izabela Iacob, Key Account Manager (Andy Sachs) este promovata, dar, spre deosebire de filmul original, isi gaseste si un partener.

Maria Sendrea ne-a spus ca au ales acest film "Pentru ca este cu oameni de succes, toalete sic si cu un mesaj apropiat de cel al firmei noastre. De ce am schimbat finalul? Pentru ca, noi toti, am facut eforturi si am reusit sa combinam cariera cu viata personala, astfel incat ambele sa mearga bine." In ceea ce priveste munca de actor, ea ne spun: "La filmari ne-am simtit ca niste profesionisti. Ne-am demonstrat noua insine ca putem sa facem si altceva, dar nu oricum, ci foarte bine. Am terminat filmarile intr-o noapte pe la ora doua, dupa doua luni de scenarii si trei zile de filmari.



Angajatii ING Bank au mizat pe "American Beauty", regia versiunii autohtone fiind semnata de Dorin Dragomirescu, Chief Operating Officer Wholesale Banking, iar productia de Cristina Rotaru, HR Controller. Rolul lui Lester a fost interpretat de Dan Moscu, Security System Assistant Wholesale Banking, din distributie mai facand parte: Lorena Cojocaru, Junior Customer Contact Center Officer, Denisa Marinescu, Retail Settlements Clerk (Jane), Cristi Becski, ATM Co-ordinator, Cosmin Mitea, Project Manager, si Cristi Selaru, Help Desk Officer ING Offices. Secventa interpretata prezinta ziua de dinainte de American Beauty si descrie viata lui Lester, un om obisnuit, cu o viata banala, un om care a uitat sa traiasca si se bucure de viata dar care incepe sa-si dea seama de acest lucru.

Participarea de anul acesta a ING Bank la TFF nu este prima experienta de acest gen. "Anul trecut ne-am inscris pe ultima suta de metri, dorindu-ne foarte mult sa facem parte din acest proiect inedit si sa aratam ca si bancherii pot avea veleitati artistice. Experienta de anul trecut ne-a placut foarte mult, asa ca anul acesta ne-am propus sa investim mai mult timp si sa implicam cit mai multi colegi in aceasta activitate extra profesionala. Productia acestui filmulet a adunat sefi si subalterni, colegi din departamente diverse - unii recent cooptati in organizatie, altii de foarte multi ani alaturi de ING, care au format o echipa in adevaratul sens al cuvintului.", ne-a marturisit Cristina Rotaru.

"Am ales filmul