Nu de mult, am vazut-o pe Nadia Comaneci, sportiva care a primit primul 10 din istoria gimnasticii pana la momentul Montreal, tinand un discurs "ferm" despre cat este de importanta margarina Rama si cu cat drag isi hraneste baietelul cu acest produs. Pe de alta parte, medicul Oana Cuzino ne explica cat este de sanatos Danonino pentru copiii nostri. Carmen Bruma, o impatimita a sportului si a stilului de viata sanatos, ne recomanda ceaiul de slabit Silhouette Help, iar Razvan Lucescu, selectionerul echipei nationale - sportiv, ne indeamna sa consumam impreuna cu familia noastra Danette.
Daca tot am ajuns la sport este bine sa-l amintim si pe Leonard Doroftei care sustine ca isi intareste organismul cu Actimel sau Cristi Chivu care nu se da in laturi de la o bere. Adrian Mutu si Gica Hagi prefera sa consume racoritoare "tari"... Pepsi, respectiv Coca Cola.
Trecand simplist in revista aceste nume, am ajuns din start la concluzia ca fie principiile au suferit o modificare, fie banii cumpara chiar totul... Oricine isi poate da seama ca Oana Cuzino, prin profesia pe care o are nu poate recomanda Danonino, mai ales dupa scandalul in care a fost implicata firma producatoare sau ca Adrian Mutu ar putea bea Pepsi.
Asadar, totul se rezuma la bani. Hai sa vedem despre cati vorbim...
In ciuda faptului ca sumele nu au fost confirmate oficial pana in acest moment, numai cand ne gandim la cate zerouri au in coada, putem considera ca a meritat efortul si, de ce nu, sacrificiul. Despre Leonard Doroftei, spre exemplu, Gandul scrie ca ar fi fost platit cu 50.000 de euro, iar contractele de publicitate pe care le-a semnat fotbalistul Adrian Mutu, printre care si cel mai sus amintit, i-ar fi rotunjit conturile cu cateva sute de mii de euro bune. Nici mai mult, nici mai putin decat 2 milioane de euro ar fi incasat Gica Hagi pe contractele de publicitate semnate.
"Vedetele iau de la 2.000-5.000 la 100.000 de euro pentru un spot. Nu poti sa faci o regula, sunt unii la care te-ai astepta sa ceara mai mult si cer 2.000-5.000 si sunt altii care au contracte de 100.000, desi n-ai spune ca merita atat", declara Bogdan Naumovici, creative director 23 Communication Ideas, pentru Cotidianu.
Care este strategia si cat este de corect aplicata
La prima vedere te-ai putea gandi ca asocierea imaginii unei persoane publice cu un brand, indiferent despre ce brand vorbim, aduce succesul scontat fara mari probleme. Specialistii sustin insa contrariul: Razvan Capanescu, creative director Publicis, spune ca, atunci cand este executat corect, “endorsmentul" unei vedete poate ajuta foarte mult un brand, poate fi locomotiva de care sa isi prinda bretelele acea marca si sa fie dusa mai departe. "Dar balanta este una delicata, pentru ca, daca asocierea nu este potrivita, atunci sunt bani irositi. De asemenea, daca brandul este cvasinecunoscut, atunci apare un alt risc - toata lumea isi va aminti ca respectiva vedeta a facut o campanie, dar nu mai stie nimeni la ce", puncteaza acesta pentru Money.ro.
De aceeasi parere este si Catalin Dobre, copywriter McCann Erickson, care sustine ca numai un personaj folosit inteligent, intr-un context potrivit, poate fi cheia succesului: "Oamenii se asteapta sa se produca un transfer rapid de simpatie de la vedeta la produsul lor. Din pacate, majoritatea se gandesc atat de mult la cum sa atraga o vedeta, incat uita sa se concentreze pe modul in care sa o puna in valoare".