Este important pentru cititoarele nostre sa afle cine sta in spatele concursului Miss Universe® Romania?
In spatele acestei competitii se afla acum o intreaga echipa. Ideea organizarii acestui concurs mi-a venit cu mult timp in urma, fiind aproape obsedat de promovarea unei Romanii frumoase. Am plecat din tara pe cand eram copil. Aveam 11 ani si credeti-ma ca am fost pus de atunci, in tot felul de situatii, mai ales cand erau difuzate pe posturile internationale de televiziune, tot felul de stiri despre tara mea. Veneau si vesti bune, dar in cea mai mare masura erau imagini pe care trebuia sa le explic cumva celor care le vedeau si isi formau o impresie total gresita despre Romania. Acum la 32 de ani si 43 de tari vizitate sau unde am locuit pentru o perioada mai lunga, pot sa spun ca stiu exact ce cred multi oameni depsre Romania. Inca din copilarie mi-am propus sa ma intorc "acasa" si sa schimb lumea si acum am gasit unelta.
Am urmarit in timp concursul Miss Universe® si mi-am dat seama din prima clipa ca este un produs in primul rand turistic. Cu totii stim ca Romania este o tara cu potential turistic foarte mare. Tot ce trebuie sa facem este sa ne punem pe treaba si sa promovam exact ce stim ca trebuie sa afle o lume intreaga. Trebuie branduite 5-10 locatii si activitati turistice care sa devina “a must have” pentru orice turist sau om de afacere care se gandeste sa viziteze tara noastra.
Ani de-a randul am facut tot felul de cercetari cu privire la selectia nationala pentru Miss Universe®. Nu intelegeam de ce Romania nu are o reprezentanta la acest concurs. Aflasem ca ultima participare romaneasca a fost in 1998 prin prezenta in competitie a Iulianei Elena Verdes si de atunci... liniste. Aflasem si ca in 1929 Romania a luat locul 6, si in 1930 locul 3 si m-am mandrit cu acest lucru. In 2007, am decis sa le scriu organizatorilor de la New Cork City, iar raspunsul a venit prompt - "Exista deja detinator de licenta in Romania". Astfel in capul meu s-a creat un paradox: desi exista o persoana care are dreptul de a trimite o concurenta, nu se intampla totusi nimic. De ce? Aveam sa aflu mai tarziu raspunsul la aceasta intrebare...
Anul trecut, in ianuarie 2009, pe cand eram in vacanta in Los Angeles (unde am facut facultatea si unde am locuit in total nou ani), cu prietena mea, Valentina Ionescu, m-am revazut cu o serie de prieteni. La vremea respectiva aveam contract de reprezentare pentru compania de avioane private a lui Warren Buffet – NetJets. Aveam nevoie sa recrutez un reprezentant de vanzari in Albania iar sotia unui prieten din facultate, Laura Mohberg – make-up artistul personal al lui Naomi Campbell, mi-a fixat o intalnire cu Fadil Berisha – fotograful oficial al Organizatiei Miss Universe®, care este de origine albaneza (si a carui verisor primar este Prim Ministrul Albaniei).
Dupa cateva zile ne-am urcat in avion cu destinatia New York si l-am vizitat pe Fadil la studioul sau. De la private jet-uri la Miss Universe® nu a fost decat un pas. Am aflat ca pentru moment nu mai avea nimeni licenta de organizare a concursului in Romania, iar Fadil mi-a explicat toti pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a primi drepturile de organizare a selectiei nationale. Dupa o documentatie minutioasa atat a mea, cat si a Organizatiei de la New York, am reusit sa semnam contractul de reprezentare, in doar cateva saptamani. Valentina a scris proiectul si conceptul emisiunii si astfel am pasit impreuna cu dreptul in toata aceasta aventura... Mai tarziu ni s-au alaturat si alti oameni minunati, care au ramas si acum alaturi de noi. Asadar, in spatele concursului Miss Universe® Romania suntem eu, Valentina Ionescu (producator si prezentator TVR), Alina Dumitru (Project Manager) si o intreaga echipa de profesionisti. Anul acesta ni s-au alaturat in organizare si o parte dintre finalistele de anul trecut. S-au declarat fascinate de tot ce a insemnat productia concursului si ne-au solicitat sa le primim in echipa.
Ati reusit sa readuceti in Romania concursul Miss Universe®. Ce a presupus acest lucru?
Asa cum va spuneam am trecut printr-un intreg proces. Dupa ce am adus toate argumentele necesare, cerute de Organizatia Miss Universe®, referitoare la capacitatile companiei mele de a organiza si finanta un astfel de concurs in conditiile impuse de ei, a inceput o intreaga nebunie. Anul trecut m-am incapatanat sa fac aceasta selectie, intr-un timp foarte scurt. Imaginati-va ca in februarie am primit licenta si pe 27 iunie am avut transmisiunea directa a finalei nationale, pe TVR 1, in prime-time.
Este mult de povestit… Cred ca cel mai simplu mi-ar fi sa public la un moment dat contractul pe care il am cu Donald Trump – detinatorul Miss Universe®. Asta daca n-ar fi confidential…
Cred ca pot rezuma totul la faptul ca selectia nationala in 2009 a valorat 1.200.000 euro si ca am avut o echipa care a numarat usor 200 de oameni, inclusiv echipa de la TVR, careia doresc sa-i multumesc si cu aceasta ocazie.
A fost mai greu decat v-ati imaginat?
Din principiu nu plec la drum fara sa analizez cu maxima luciditate toate aspectele unui proiect. Greutatea nu ma sperie, asa ca a fost la fel de greu pe cat mi-am imaginat. Dar ce nu e greu pe lumea asta? Important e sa nu te lasi. Si va asigur ca au fost multe situatii aparent fara iesire, dar pe care am reusit sa le depasim, mai cu nervi, mai cu blandete... dupa caz. In acest proiect nu lucrezi doar cu cifre, media planuri si machete, ci si cu artisti: scenografi, regizori, scenaristi, cantareti, designeri, cameramani, fotografi, web designeri, iar cel mai important cu fete frumoase cu varste cuprinse intre 18 si 27 de ani. Nu e chiar simplu.
Cat de deschisi au fost oamenii de afaceri din Romania in fata acestui concurs? Ati beneficiat de suport din partea lor?
Una dintre calitatile mele este aceea de a-mi face prieteni adevarati pe viata, de a nu cere nimic de la ei mult timp de la imprietenire. Imi place sa dau mai mult decat sa cer, dar cand am nevoie de ceva, stiu ca acesti prieteni imi vor sari la ajutor. Aceasta atitudine m-a ajutat foarte mult in finantarea acestui proiect. Cred ca stiti foarte bine cam ce imagine au concursurile de Miss in Romania. Daca nu aveam prieteni carora sa le explic ce inseamna Miss Universe® la nivel mondial si care sa-si ia din timpul lor pretios pentru a ma asculta, probabil ca nu as fi reusit. Din aproape o suta de directori generali sau/si directori de marketing carora le-am povestit despre Miss Universe®, intre februarie si martie anul trecut, 41 au devenit sponsori si 27 parteneri media.
Ce a insemnat din punct de vedere financiar Miss Universe® Romania, editia din 2009 si ce presupune editia din 2010?
Asa cum va spuneam, valoarea selectiei nationale, in 2009, s-a ridicat la suma de 1.200.000 euro. Aici sunt incluse si pachetele de promovare (€785.990), premiile (€127.000) – unice la un concurs national de frumusete, productia evenimentului (€346.000), cantonamentul finalistei in Statele Unite ale Americii si deplasarea acesteia la finala Miss Universe®, in Bahamas.
In 2010, probabil costurile vor fi si mai mari. Este firesc sa fie asa, pentru ca dorim sa imbunatatim proiectul de la an, la an. In primul rand perioada de promovare va fi mult mai mare. Deja in martie vom incepe campania. Deci, cu aproape 3 luni mai devreme decat anul trecut. Vom avea mai multe finaliste, vom avea un decor special, asa cum m-a asigurat Dana Moraru – scenografa care s-a alaturat echipei noastre, Valentinei Ionescu i s-a alaturat cunoscutul realizator tv Dan Manoliu. Sunt multe elemente noi, care vor face din editia 2010 a Miss Universe® Romania, un succes si mai mare.
Exista greseli de organizare facute in editia de anul trecut, care nu o sa se repete anul acesta?
Aratati-mi un om care munceste si care nu greseste. Ar fi si culmea sa se repete vreo greseala de anul trecut. Siti cum se spune despre cei care fac aceeasi greseala de doua ori in viata. Sunt sigur ca niciun membru al echipei mele nu se incadreaza la categoria aceasta. Dar credeti-ma ca din greseli am invatat cel mai mult. Deseori glumesc cu Valentina, spunand ca avem un doctorat in misologie. Sa stiti ca nu e departe de adevar. M-as inscrie oricand la un concurs pe tema aceasta.
Anul trecut spuneati ca Miss Universe® Romania nu este numai un concurs de frumusete este si un proiect turistic, cultural. S-a concretizat in vreun fel acest lucru? Ati primit feedback pozitiv in acest sens?
Numai reprezentantii Ministerului Turismului ne pot spune daca a crescut numarul celor care ne-au vizitat tara, dupa finala din Bahamas. Glumesc fireste. Va asigur ca prin simpla prezenta a Biancai Elena Constantin la Miss Universe® 2009, numele Romaniei a fost auzit de aproape un milard de telespectatori, in 180 de tari, care au transmis fie in direct, fie inregistrat, acest concurs. Mai mult decat atat, in 2009 Romania a fost vizitata pentru prima data in istorie de o detinatoare a titlului Miss Universe® si anume Dayana Mendoza, care a fost membru al juriului selectiei nationale.
In ceea ce priveste latura culturala doresc sa mentionez ca 84 de delegatii cu reprezentantele si galeriile lor, alaturi de peste 1.000 de oameni implicati in realizarea concursului Miss Universe® 2009, au aflat pentru prima data, de un obicei traditional romanesc – Dragaica. Bianca Elena Constantin a prezentat la proba costumului national, o vestimentatie inspirata din acest ritual, designul apartinand Valentinei Vidrascu.
Totodata, va reamintesc ca Romania a castigat locul al treilea la concursul obiectelor nationale. Reprezentanta noastra a prezentat o lucrare a artistului Ioan Nemtoi, inspirata din celebra Coloana a Infinitului. Banii stransi la licitatia obiectelor donate de fiecare din cele 84 de tari au fost donati Fundatiei AIDS Bahamas pentru programe educationale.
Insa, subliniez ceva foarte important: adevarata valoare turistica a acestui concurs, vine atunci cand esti tara gazda. Dupa cum bine stiti, in desfasuratorul finalei sunt difuzate clipuri filmate in punctele turistice de maxim interes ale tarii care gazduieste Miss Universe®. Numai atunci poti convinge o lume intreaga, ca merita sa-ti viziteze tara.
Posteaza comentariu