Povestea ingerasului ghinionist
Mihai Coliban, Creative Director la D'Arcy ne dezvaluie pataniile de lafilmarile cu ingerasul "ghinionist" din reclama pentru Rai de Mufatlar.
Sambata dimineata. Frig. Strazi mici si deja aglomerate, in Lipscani.Regizor suedez, operator norvegian. Vorbeau intre ei daneza si nimeninu intelegea nimic. Foarte frig, pe masura ce trecea timpul. In spot eraprimavara tarzie si personajul principal Mario si ingerul lui pazitor Ilieerau morti de frig si cand nu se tragea stateau la adapost in rulote. Inprima zi, ingerul a fost lovit de masina, i-a cazut un ghiveci in cap, l-aalergat un caine prietenos, convins cu greu sa-si iasa din fire. Ingerula rezistat cu stoicism, pentru ca nu stia ce-l asteapta a doua zi. Aprimit 4-5 cesti de cafea in fata, o usa in nas de i-au sarit fulgii,vreo zece mingi de fotbal in cap si in burta, pe incercate, improvizatie,deh si i-a cazut si aripa la finalul spotului.
Seara, in restaurantul de ingeri construit in studiourile Castel Film,nu stiam cum sa-l mai oprim sa bea din paharele de Rai de Murfatlar.Una peste alta, a fost o filmare normala, fara prea multe intamplarineprevazute, in care totul a mers chiar bine. Doar aura ingerului arata,la inceput, ca un colac calcat de masina. Am oprit totul, am gasit repedeo rezolvare pusa in practica de domnul Balutza si filmarea a inceput.Si sa zicem ca putinii trecatori de duminica la ora 8 dimineata, de pelanga pasajul Villacross, au fost surprinsi sa vada un grup de tineriimbracati gros, ca pentru o zi de filmare la minus 3 grade, dansand genVillage People pe Angeleyes - ABBA, muzica din spot. Cam atat. Iar SilviuPadurariu, copywriterul spotului, sustine pana in ziua de azi ca ingerulnu a plecat acasa cu masina ci a disparut intr-o raza serafica de lumina,insotit de o muzica neobisnuita, divina...
"Romania. Mereu surprinzatoare" si surpriza trofeului "Werbe Grand Prix"
Spotul intitulat "Romania. Mereu surprinzatoare" a castigat, incadrul celei de-a 18-a editii a Concursului International de MaterialePromotionale ale Industriei Turismului "Werbe Grand Prix" din Austria,premiul pentru cel mai bun spot TV de promovare a domeniului si trofeul"Lumea in mainile tale". Conceptul si executia clipului publicitarpremiat apartin Agentiei Ogilvy & Mather Romania.
Pentru realizarea clipului publicitar, s-au selectat unele dintrecele mai reprezentative locatii pentru Romania: Targu Jiu, ManastireaVoronet, Cimitirul Vesel de la Sapanta, Castelul Bran, Sfinxul si DeltaDunarii. Filmarile au inceput la jumatatea lunii august 2002, au durato saptamana si au fost coordonate de regizorul italian Marco Schillachi.
Emil Cioanca Art-directorul acestui spot ne povesteste despre realizareaacestuia: "Intreaga realizare a spotului a stat sub semnul expresiei
Ca intamplari deosebite imi amintesc in special doua momente. Primula fost la Voronet, unde, in cele cateva zeci de minute cat am filmat,numarul turistilor stransi in fata portii inchise a manastirii a crescutla cateva sute. O adevarata revelatie in ce priveste aprecierea sinotorietatea de care se bucura acest monument. Al doilea a fost in delta,unde am filmat atat din elicopter, cat si din barca. Cel mai greu a fostfilmatul din barca, cand operatorul si regizorul erau sa cada de catevaori in apa cu aparate cu tot...
Tragand linie, trecand dincolo de placerea in sine de a lucra la acestproiect, cel mai important lucru pentru noi a fost posibilitatea de acontribui la transformarea Romaniei intr-un brand. O experienta unica,de care suntem mandri".
Videoclipul "Albastru" de la TEN, fara buget, dar de efect!
Dorin Stana, indraznetul initiator al "Proiectului W" este regizorulacestui videclip. El isi aminteste cum a trebuit sa vina cu ideisalvatoare pentru a realiza un videoclip ce nu dispunea de mijloacefinanciare, dar care a avut parte de multe creativitate.
"Imi place muzica. Imi place sa o folosesc in filmele pe care le fac.Asa ca a face videoclipuri e un fel de exercitiu. Am cautat inexperientele avute sa ma joc, serios, cu ce-am invatat. Numai ca si-nacest domeniu lipsa banilor care duce automat la lipsa mijloacelor. Siajungi vrand nevrand sa faci un compromis care sa te doara cat maiputin.
Imi aduc aminte de videoclipul "Albastru" facut pentru formatiaTEN. Bugetul era de 3 milioane de lei insemnand de fapt suma necesarapentru inchirierea camerei video, una digitala evident. Deci procesule cam asa: esti contactat, ti se da muzica, te duci acasa, o asculti,iti vine ideea, numai ca a doua zi mai primesti un telefon in care tise spune suma alocata. Apoi accepti sau nu! Daca accepti trebuie sa ieiideea initiala, in cazurile in care nu renunti la ea de tot, si sa otreci prin noile date ale problemei. Trebuie in orice caz sa realizeziceva care sa-ti placa si tie si oamenilor implicati fara sa le fie jenasa se priveasca in ochi in momentul terminarii produsului.
Pentru TEN mi-a venit ideea cu auditia. Un videoclip facut dinprim-planuri statice. Studenti la actorie si nu numai care pentruexercitiul lor personal ar fi dispusi sa vina la un pseudo casting. Siuite-asa am transformat in videoclip o auditie filmata in care nisteactori primeau teme de improvizatie de la un regizor. Au venit cam 60de oameni care au acceptat sa fie filmati timp de 5 minute stand pe unscaun. Si zic eu ca nu mi-a fost bine numai mie ci si lor, pentru ca panala urma toti ne-am facut meseria. Si rezultatul a iesit ok. Am avut ozi de filmare si doua de montaj. Apoi a iesit videoclipul si reactiileau fost OK.
Cred ca pana la urma se poate numi un avantaj faptul ca invatam sa nefacem experienta cu mijloace atat de putine. E un avantaj daca nu uitica se poate si altfel. Cand vom avea mijloace vom stii sa profitam de elesi sa le folosim la maximum pentru a exprima mult mai bine si mai complettot ce odinioara nu era posibil. Asa ca tot raul spre bine, nu?!".
Posteaza comentariu