In cele ce urmeaza incerc sa te introduc, prin cuvinte si poze, in lumea minunata pe care am cunoscut-o deunazi. Mircea Alexandru, director de programe la ELITE ART Club UNESCO, a avut placerea sa-mi raspunda la cateva intrebari legate de acest eveniment.
Care este povestea acestui vernisaj?
Am cautat in calendarul evenimentelor internationale si nu am gasit o "zi a frumusetii". Acesta este motivul pentru care am ales sa celebram frumusetea, corporala si feminina in particular, printr-o expozitie dedicata. Stiam ca mai multi dintre pictorii cu care lucram au atins aceasta tema sau au potential pentru tema, si le-am cerut sa contribuie cu lucrari la acest proiect.
Unele lucrari sunt mai vechi, realizate in cadrul activitatii lor de atelier (Ion Draghici, George Mircea, Ana Ruxandra Ilfoveanu), iar altele au fost realizate special pentru proiectul nostru (Marilena Murariu, Vitalie Butescu). Realizarea expozitiei a fost placuta, dar dificila, cele mai mari probleme avandu-le la panotarea lucrarilor pe perete, dat fiind ca este foarte greu sa pui impreuna lucrari de arta cu exprimari atat de diferite, astfel incat ele sa comunice si sa nu se respinga.
Care sunt punctele comune ale lucrarilor prezentate aici?
Ce este comun lucrarilor este tematica (nud feminin, portret feminin) si ideea de a transmite ceva special despre frumusetea feminina. Este greu de definit, altfel, ceea ce da unitate expozitiei, care e atat de diversa. Nu as putea defini mai precis acest "special".
Din ce categorie fac parte artistii care si-au expus lucrarile astazi? (aici ma refer la stil)
Pictorii sunt toti reprezentanti ai artei contemporane romanesti, iar stilul lor nu poate fi incadrat in categorii stilistice anume. Cum ziceam si la vernisaj, se poate spune ca lucrarile expuse prezinta o preferinta si o directie spre arta modernitatii clasice si spre valorile ei artistice si plastice.
Fiecare pictura are povestea ei, poveste pe care ar trebui sa o cunosti...
Pictura Marilenei Murariu, maestru consacrat al artei romanesti contemporane, este o pictura a maturitatii artistice, care implica forme plastice radicale aduse la armonie prin gasirea masurii potrivite.
Dominantele cromatice ale picturii in ulei practicata de Marilena Murariu sunt albastrul, verdele si movul, ale caror stridente sunt surdinizate si poetizate sub forma unor nuduri enigmatice.
Lucrarile descriu situatii de asteptare si introvertire, transmitand astfel o stare discreta de melancolie si tandrete.
Vitalie Butescu este un artist tanar, ale carui lucrari respira familiaritatea cu arta moderna, in special arta realista a secolului al XIX-lea.
Realizate in ulei pe panza sau in pastel pe hartie, lucrarile lui Vitalie Butescu abordeaza un teritoriu aparte al temei, de o senzualitate speciala.
Lucrarile lui George Mircea constau intr-o serie de desene in carbune pe hartie, reprezentand tipul "indolentei" intr-o serie de ipostaze intime, care par a fi expresia plastica a pasiunii unui ochi indragostit de modelul sau.
Pictura Anei Ruxandra Ilfoveanu este una foarte expresiva, realizata in acril pe panza si dusa spre limita extrema a efectelor care pot fi obtinute printr-o simplitate radicala a desenului, a compozitiei si a materialitatii picturale.
Scena reprezentata denota o ritualitate magica, precum aceea a picturii antice, egiptene.
Personajele pictate in ulei pe panza si penita pe hartie de catre Corneliu Ionescu intrupeaza prin cateva gesturi simple gratie si delicatete.
Formele plastice sunt simple si de efect, reusind astfel sa se comporte precum conductori de stari afective.
Virgil Parghel picteaza nuduri care provoaca deschideri spre marea pictura interbelica si canoanele sale picturale.
Formele trupesti ale modelelor sunt topite de catre pictori in suprafete luminoase de culoare, de o picturalitate de exceptie obtinuta prin pensulatie si prin exploatarea efectelor de materialitate ale culorii in ulei.
Mariana Vesa picteaza pentru a surprinde starea de gratie respirata de trupul feminin in miscare. Pictura ei, in ulei pe panza, surprinde fulgurant esentialul unui moment care transmite emotivitate si fragilitate.
Lucrarile lui Ion Draghici sunt studii de anvergura clasica asupra anatomiei feminine.
Toata framantarea si vibratia interioara a modelului este exprimata cu maiestrie prin formele corporale si formele plastice, dramatismul discret fiind insa compensat vizual de senzatia de plenitudine evocata de imaginea trupului feminin.
Pictura lui Mihai Sarbulescu este una in care prezenta umana, cea feminina in acest caz, se simte indirect, prin intermediul simbolului. Florile sale sunt metafore ale sufletului feminin si simboluri ale afectivitatii si personalitatii feminine.
Daca vrei sa vizitezi aceasta galerie de arta poti sa-ti faci o programare telefonica la 021.315.65.11 si pe email la alexandru.mircea@eliteart.org. Programul este de luni - vineri, intre 10.00 - 18.00, iar sambata intre 10.00 - 14.00.
Posteaza comentariu