Principalele concluzii ale studiului:
- În creștere cu 4 procente față de ediția 1 a studiului: 22% dintre companiile implicate în sport susțin prin sponsorizare sportivi profesioniști sau echipe sportive/ cluburi sportive/ asociații sportive/ ONG-uri sportive;
- Cea mai mare creștere față de ediția 1, cu 10 procente: 55% dintre companii se asociază unor cauze sociale pentru sprijinirea comunităților vulnerabile în proiectele de sport/ viață sănătoasă/ mișcare;
- Crește interesul companiilor pentru activări de brand ce includ sportul/ mișcarea;
- Programele interne cu trigger sportiv pleacă din clasicul department de HR spre departamentul marketing, pentru integrarea cu strategia de comunicare;
- Companiile încep să marșeze mai mult pe implicarea prin voluntariat a angajaților/ susținere cauze CSR ale companii (dar buget redus);
- Se menține lipsa curajului pentru proiecte/ implicări noi: încă este multă inerție în proiecte tradiționale.
„Cea mai frumoasă veste a acestei a doua ediții a cercetării noastre este aceasta: din ce în ce mai multe companii se asociază unor cauze sociale pentru sprijinirea comunităților vulnerabile, prin proiecte de sport, viață sănătoasă și mișcare. Vestea proastă este că a scăzut numărul programelor interne de wellness adresate angajaților – din rațiuni de buget, cel mai probabil - iar partea de sport din aceste programe este încă la stadiul de <<nice to have>>. Sportul încă este copilul sărac al programelor de wellbeing din companii. Piața încă mai are de crescut în acest domeniu și încă mai sunt pași până la a înțelege că sportul schimbă viața unui om fundamental, îl face mai eficient la job și, mai ales, loial brandului și echipei sale.”, spune Raluca Mihaila, managing partner Adrenallina Sports PR & more.
Primele 3 companii din România cele mai implicate în sport sunt:
1. Kaufland România
2. CEZ România
3. Telekom România
„Credem că sportul și o alimentație echilibrata sunt calea spre o viață mai bună, iar noi, în calitate de hypermarket, avem ca scop sa îi ajutăm pe oameni, prin tot ceea ce facem, să se bucure de o viață mai bună. În acțiunile legate de sport sau mișcare pe care le susținem avem două obiective: de vizibilitate la competițiile sportive de masă, pentru cei care iubesc deja mișcarea și să ne poziționăm ca un brand care încurajează mișcarea, pentru cei care nu o practică. Lor ne adresăm cu acțiuni prin care îi inspirăm să facă mișcare și să aibă un stil de viață sănătos!”, spune Loredana Samoilă, PR manager departament marketing, Kaufland.
CEZ România, locul 2, a crescut semnificativ în top, față de ediția precedentă: 4 poziții.
„Povestea proiectelor noastre sportive are legătură cu oamenii. Cred că sportul ne ajută să ne îmbunătățim abilitățile de leadership și, mai ales, ne învață să ne remontăm după perioade dificile. Proiectele noastre fundamentale în această zonă sunt competiția sportivă dedicată amatorilor, devenită deja un eveniment de tradiție, Maratonul Olteniei și programul intern de sport și wellness, CEZenificare, ajuns anul acesta la ediția a doua, care implică peste 100 de angajați.”, spune Ondrej Safar, country manager CEZ Romănia.
Maratonul Olteniei, ajuns deja la ediția 7, strânge la start peste 700 de sportivi amatori și de elită, dar și aproximativ 100 de voluntari, angajați CEZ, care în ultimii ani s-au implicat tot mai mult în susținerea unor cauze sociale, precum donarea de sânge.
TOP 10 COMPANII DIN ROMÂNIA IMPLICATE ÎN SPORT:
1. Kaufland România
2. CEZ România
3. Telekom România
4. BCR
5. OMV Petrom
6. Continental Automotive
7. Mega Image
8. Heidelbergcement
9. Profi Rom Food
10. Azomureș
Partener principal al conferinței: CEZ ROMÂNIA
Partener catering: Condimental
Parteneri media: Revista Piața, PRwave.ro, PR-Romania.ro, Sport Total FM, Leaders Reunited, Economica.net, Telekom Sport, Manager.ro, Adrenallina.ro, Alerg.ro, Running Mag, Ziare.com.
Cercetarea a luat în calcul proiectele implementate de către companii, intern sau extern, în intervalul 2017-2018. Dincolo de topul național există și un top pe industrii: IT, banking, curierat, medical, mobilă. Studiul care a dus la TOP Companii din România implicate în sport a cuprins o cercetare cantitativă (80% din studiu ca pondere) şi una calitativă (20%).
Adrenallina Sports PR & more este prima agenție de PR din România dedicată comunicării în zona sport, viață sănatoasă, wellness. Oferă servicii de strategie & branding, organizare eveniment, strategii corporate social responsibility (CSR), programe de motivație prin sport și viață sănătoasă pentru companii.
Detalii suplimentare la www.adrenallinamedia.ro.
*Adrenallina Sports PR & more este parte a Adrenallina Media, ce cuprinde și www.adrenallina.ro, cea mai cunoscută platformă de sport de anduranță și aventură din România în alergare, ciclism, triatlon.