De ce AEVUM?- “Am fost fascinata dintotdeauna de epoca medievala” marturiseste Liza Panait “Este o perioada incredibila a istoriei, care a impletit perfect austeritatea calugarilor franciscani cu romantismul cavalerilor mereu indragostiti de preafrumoase domnite dar si cu darzenia cu care plecau la lupta. Iar din punct de vedere vestimentar este la fel de generoasa, pentru ca fiecare vesmant reflecta o personalitate bine conturata.. Am preluat de la fiecare ideea dominanta, am reinterpretat-o, am adaugat accente moderne si parca totul a prins viata de la sine, precum in cea mai intensa poveste de dragoste a tuturor timpurilor- Romeo si Julieta.”
Filmul “Romeo si Julieta” regizat de Franco Zeffirelli a fost dealtfel punctul de pornire al intregii colectii si a fost evocat apoteotic la final, atat prin coloana sonora cat si prin rochia de mireasa.
“Am avut emotii mai mari ca niciodata” a spus Maria Panait “atat pentru ca am purtat rochia de mireasa cat si pentru ca a trebuit sa intru in starea unuia dintre personajele mele preferate, Julieta. “
Aplauzele celor prezenti, printre care Maria Grapini, Rodica Nassar, Norica Nicolai, Felicia Filip, Ivan Patzaichin, Gabriela Dinica, Mirabela Dauer, Monica Iagar, Ovidiu Lipan, Noris Margean, Cristi si Oana Brancu, Magda Catone, Nelu Dumitrescu, Olga Balan, Marina Almasan, Mihaela Tatu, Deea Buzdugan, Mirela Vescan au confirmat faptul ca intruchiparea celei mai romantice domnite medievale a fost perfecta.
Prezentarea a fost extrem de punctuala, asa cum ne-a obisnuit Liza Panait, ora 20:00 anuntata pe invitatii fiind cea la care a inceput spectacolul, cu aparitia unui adevarat cavaler medieval, coborat parca de pe campul de lupta.
Hainele de lupta, aparent sobre si dure dar in acelasi timp impozante si complicate au constituit unul din principalele fire de inspiratie pentru colectia AEVUM.
Culorile si combinatiile predominante au fost gri, gri cu fir auriu, negru, negru cu rosu, negru cu auriu, culoarea mierii, mov, turqoise, verde cu irizatii portocalii. Au fost folosite culori vii, calde dar si metalice, picturi manuale dar si imprimeuri speciale, in relief, de tip brocart.
Materialele folosite au fost pretioase, aduse in special din Italia, dar si din Anglia, Olanda si Franta. Vedeta a fost catifeaua cu irizatii, dar si-au facut simtita prezenta si blanita creponata, stofa de lana fina sau dantela aplicata cu originalitate.
S-a pornit de la paltoanele extrem de lungi, cu sau fara gluga, ce evocau tinuta calugarilor franciscani pentru ca apoi sa ajungem la compleuri cu pantaloni bufanti, lungi sau scurti,realizati din clini brodati si la tunici asemanatoare celor militare, in culori aprinse. Am ajuns apoi la fuste lungi si scurte, in bie si clin si in final la spectaculoase rochii de seara demne de cele mai pretioase baluri, reinterpretarea celor care impodobeau pe vremuri trupurile domnitelor medievale.
Nici un alt creator de moda din Romania nu a reusit intr-o singura colectie sa adune atatea influente, coerente dar in acelasi timp diferite, dintr-o perioada atat de mare si de generoasa de timp, asa cum a facut-o Liza in AEVUM.
Atmosfera medievala a fost desavarsita de machiajul realizat de Scoala de Machiaj- Beauty Make Up Artistry, de coafurile minutioase facute de echipa Elenei Oseaca de la Helen Studio si de pantofii realizati speciali pentru aceasta colectie de Ana Parvan.