Campania are la bază platforma online www.planificaneprevazutul.ro, al cărui scop este acela de a oferi informații amănunțite despre metodele contraceptive moderne disponibile în România. Website-ul conține articole, chestionare și informații privind cabinetele de planificare familială din România, precum și instrumente care permit accesul direct al vizitatorilor la specialiștii campaniei, precum webinariile live sau o adresă de e-mail dedicată unde toți cei care au întrebări legate de contracepție și de sănătatea sexuală primesc răspuns de la specialiști.
În perioada octombrie 2013-octombrie 2014, specialiștii Planifică Neprevăzutul! au răspuns la peste 1600 de întrebări primite pe adresa doctorul@planificaneprevazutul.ro și au participat la 13 webinarii care au mii de vizualizări din partea publicului.
De asemenea, pagina de Facebook a campaniei https://www.facebook.com/PlanificaNeprevazutul a atras pe parcursul anului peste 9.000 de fani care primesc zilnic sfaturi privind o viață sexuală sănătoasă. În luna august, campania a ajuns și pe litoral, acolo unde voluntarii Societății de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS) au discutat cu tinerii din Costinești și Vama Veche despre contracepția de urgență.Campania a fost lansată de SECS pornind de la studiul „Emergency Contraception Study”*, realizat de compania globală de cercetare Millward Brown cu sprijinul Gedeon-Richter Plc. Potrivit studiului, jumătate dintre femeile din România se expun riscului apariției unei sarcini nedorite, folosind metode cu risc mare de „accident”, îndeosebi metoda retragerii și metoda calendarului. Asociația de Planificare Familială din România a devenit partenerul campaniei la începutul anului, de când pe http://www.planificaneprevazutul.ro/cabinete-planificare-familiala/ pot fi găsite toate cabinetele de planificare familială din țară. Orice persoană interesată să discute cu un specialist pe teme de contracepție și viață sexuală poate beneficia de consultații gratuite în cadrul acestor cabinete.
Studiul„Emergency Contraception Study” a inclus un eșantion de peste 500 de românce cu vârsta cuprinsă între 16-49 ani. Intervalul de confidență 95% - marja de eroare 5%.
Posteaza comentariu