Henry Ford spunea intr-un citat celebru ca istoria este istorie, ca tine de domeniul trecutului. Aceasta este si atitudinea unei fete Rimmel careia ii pasa mai putin de trecut, ea alegand sa traiasca prezentul. In schimb, oricum, ea ar trebui sa fie recunoscatoare stelei ei norocoase pentru faptul ca – cu mult inainte ca cineva sa fi auzit de Eurostar - un parfumier francez, Hyacinthe Mars Rimmel, a ajuns in Londra si, in 1834, si si-a deschis un magazin pe Strada Albbermale.
Domnul Rimmel a adus nu numai considerabilul savoir-faire pe care l-a dobandit lucrand cu parfumierul favorit al imparatesei Josephine, Pierre-François Lubin, insa si pe fiul sau, Eugene, in varsta de 14 ani. De aici lucrurile au inceput sa fie interesante deoarece tanarul Eugene, care a inceput sa lucreze in afacerea familiei inca din anul 1839, s-a dovedit a fi o achizitie buna: un inventator, un pioner si un geniu de marketing, totul la un loc - pe scurt, un vizionar care si-a lasat amprenta in industria cosmetica si a pus Londra pe harta industriei de beauty.Din seria numeroaselor inventii ale lui Eugene se numara cataloagele de comanda prin posta, vaporizatoarele de aburi parfumati pentru amatorii de teatru, si felicitarile parfumate de sfantul Valentin - un nou trend in Anglia Victoriana. La deschiderea Marii Expozitii din 1851, tinuta in parcul Hyde din Londra, vizitatorii au fost innebuniti de incredibila fantana cu parfumuri construita de Eugene la intrarea in expozitie, fantana ce a permis doamnelor sa-si parfumeze batistele. Ingeniosul Eugene a impresionat-o si pe insasi regina Victoria, o adevarata creatoare de trenduri - daca a fost sa existe vreodata una - astfel incat acesta a devenit parfumierul ei oficial. Nu in mod surprinzator, faima companiei Rimmel s-a raspandit foarte repede si departe-pana in cealalta parte a lumii: prima editie a publicatiei New Zeeland Herald din 1963, unde a aparut unul din primele anunturi publicitare ale companiei sta dovada acestui fapt.
Dar produsul pentru care Eugene Rimmel o sa fie pentru totdeauna tinut minte este „Rimmel Water Cosmetique”, care a fost lansat in jurul anului 1880. Nu ai auzit niciodata de el? Punem pariu ca l-ai folosit si in aceasta dimineata... pentru ca Rimmel a inventat probabil prima mascara non-toxica. Chiar si astazi, asa compacta si draguta, completata de o oglinda si o pensula, arata uimitor de modern, deci va puteti imaginati cat de revolutionar a fost in acele timpuri.
Dupa ce Eugene Rimmel s-a stins din viata in anul 1887, compania a fost preluata de catre cei doi fii ai sai. Urmatorul reper important in evolutia companiei, pe masura ce Europa a iesit din a doilea razboi mondial iar cererea pentru cosmetice a inceput sa creasca mai mult, a fost achizitionarea Rimmel de catre Robert si Rose Caplin, proprietarii unei agentii de publicitate. Ei au recapturat ceva din flerul original a lui Eugene Rimmel pentru comercializare cu memorabilul slogan „Frumusete inteleapta, valoreaz-o intelept, nu va puteti cumpara ceva mai bun decat Rimmel”(Beauty wise, value wise, you can’t buy better than Rimmel), si au inventat primul mobilier cu auto servire. Acestia au facut ca reputatia Rimmel sa se imbunatateasca, produsele fiind cunoscute ca fiind unele de calitate la preturi accesibile, iar datorita familiei Caplin care a anticipat democratizarea modei si a industriei frumusetii, Londra a devenit capitala mondiala a stilului in perioada oscilanta a anilor 60.
Spre sfarsitul anilor 1990, sub conducerea noua a Coty Inc., Rimmel a decis revitalizarea brandului, continuand a seta trenduri. Intr-o incercare extraordinara de marketing de care chiar si Eugene Rimmel insusi ar fi fost mandru cu siguranta, Rimmel se identifica cu insasi Londra si cu amestecul sau impetuos de tinerete, culoare si energie, insusindu-si simbolurile britanice, cum ar fi coroana si steagul Union Jack, pentru a sprijini imaginea subversiva a strazii.
O alta miscare geniala a reprezentat-o semnarea unui contract de imagine cu Kate Moss in anul 2001, aceasta fiind ambasadoarea globala pentru Rimmel London. Kate, nu numai ca este o adevarata londoneza, insa a incapsulat total tot ceea ce Londra reprezinta - stil, individualitate, o atitudine cool precum si faptul ca e desigur uimitor de frumoasa. Puternicul parteneriat continua sa existe si in ziua de azi. In 2011, Rimmel London a sarbatorit ce-a de-a 10-a aniversare a colaborarii cu faimosul supermodel prin lansarea propriei ei linii de rujuri: Kate Moss Lasting Finish Lipstick. Linia s-a bucurat de un succes urias, astfel incat in primaravara anului 2013, s-a mai aliniat o linie semnata de Kate, de data asta fiind vorba de linia de lac de unghii: Salon Pro with Lycra® Nail Polish by Kate Moss.
In anul 2010, in gasca de fete Rimmel s-a alaturat si Georgia May Jagger, fata model a lui Mick Jagger si Jerry Hall. Regalitatea rock britanica nu poate avea sange mai albastru decat prin prezenta frumoasei cu strungareata - Georgia May, care completeaza vibe-ul strazii setat de Rimmel cu propriul ei stil excentric.
Dar povestea nu se opreste aici. Rimmel va ajunge in viitor si mai adanc in inima Londrei printr-o serie de colectii capsula create impreuna cu unele din cele mai pure talente, incepand cu Rita Ora. Admirata pretutindeni pentru simtul ei estetic, cantareata-compozitoare über-cool lanseaza in colaborare cu Rimmel London o editie limitata de lacuri de unghii, colectie ce va fi prezentata in primavara/vara anului 2014.
Prin urmare, Rimmel London este bine pregatit pentru un alt secol sau doua, cu produse ca Stay Matte Foundation, Moisture Renew Lipstick si 60 Seconds Nail Polish ce navigheaza pe succesul de produse emblematice, si cu lansari recente de blockbustere ce includ Scandaleyes Mascara si fondul de ten Match Perfection . Cool, creativ si de ultima ora, Rimmel este imaginea Londrei.
© Copyright:
LA MULTI ANI, RIMMEL! Responsabil de lookul londonez de 180 de ani
Venerabil. Traditional. Istoric. Rimmel ? Cred ca glumesti! Mai bine spus cool, eclectic si de ultima ora! Dar, crezi sau nu, Rimmel este unul din cele mai vechi branduri de frumusete, ce se pregateste pentru a-si celebra ce-a de-a 180-a aniversare in 2014. In ciuda faptului ca sloganul poate fi privit drept cliseu, acesta nu a fost niciodata mai adevarat ca acum: Rimmel London are fara doar si poate peste 180 de ani de tinerete.
Posteaza comentariu