Cei mici au fost invitați să creeze personaje pentru Campania Jucăriilor de Pluș pentru Educație de anul acesta. Copii din toată lumea au desenat personaje fantastice, iar juriul a ales 10 câștigători cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani. Țările din care au fost alese desenele câștigătoare sunt: Norvegia, Belgia, Insulele Canare, Malaezia, Marea Britanie, Croația, Cipru, Olanda, România și Taiwan.
Desenele sunt amuzante, creative și reflectă imaginația bogată a copiilor. Printre cele 10 creații se află un tigru-omidă, un sconcs cu numele de Stinky, dinozauri fioroși, o pată albastră cu un singur ochi și multe altele. Desenul câștigător din România este liliacul vesel imaginat de Albert, 7 ani.
„Am ales 10 creații câștigătoare dintre mii de desene realizate cu bucurie de către copii.
Competiția de desen s-a desfășurat în magazinul IKEA din București, special pentru membrii IKEA FAMILY, între 10 și 23 noiembrie 2014. Creațiile copiilor au fost afișate pe site-ul IKEA România, unde vizitatorii au votat cele mai apreciate 50 de desene. Dintre acestea, un juriu format din reprezentanți IKEA România a selectat 20 de desene pentru a le trimite în Suedia. În final, echipa globală a ales cele 10 personaje care vor deveni jucării de pluș.
„Credem că ştim de ce micul liliac arată aşa de surprins: este singurul din lume care poate zbura cu aripile orientate invers!” explică Maria Thörn elementul de originalitate al desenului din România.
„Primim foarte des propuneri de colaborare de la clienţi pasionaţi de brandul IKEA, care au o idee de produs ce poate face mai bună viaţa de zi cu zi a oamenilor. Faptul că un băieţel de 7 ani din România a făcut un desen în baza căruia se va crea o jucărie IKEA este o veste extraordinară! Mai mult, ne bucură foarte mult contribuţia pe care o va avea liliacul creat de Albert la Campania Jucăriilor de Pluş, ediţia 2015: 1 euro din preţul fiecărei jucării va fi folosit pentru proiecte umanitare dedicate copiilor din toată lumea. Este o misiune frumoasă, iar atât noi, echipa magazinului IKEA, cât şi familia micului artist, suntem foarte mândri!”, declară Raluca Buzea, PR Responsible, IKEA România.
Desenele se vor transforma într-o colecție de jucării de pluș în ediție limitată, care va fi lansată în magazinele IKEA din toată lumea în cadrul Campaniei Jucăriilor de Pluș pentru Educație din Noiembrie 2015.
Pentru fiecare jucărie de pluş cumpărată în perioada noiembrie 2015 – ianuarie 2016, IKEA Foundation va dona 1 euro pentru educația copiilor către UNICEF și Salvați Copiii. Donația va fi folosită pentru a sprijini școlile din Asia, Africa și Europa de Est să devină mai sigure și mai bine echipate, cu profesori instruiți pentru toți copiii, fete sau băieți, inclusiv copiii din minorități etnice și copiii cu nevoi speciale.