”După aproximativ 24 de minute de zbor, pilotul comandant informează CTA ACC că se confruntă cu probleme de givraj, că trebuie să coboare la nivel de zbor 100, anunțând că datorită acestor condiții va păstra nivel de zbor 100-105, menționând că nu poate urca mai sus. Pilotul a răspuns că este conștient de altitudinea de zbor (sub 3.000 de metri) la care evoluează aeronava și că încearcă să câștige altitudine, dar nici unul dintre membrii echipajului nu și-a calat altimetrul pe presiunea comunicată.
Începând cu ora 14:34, conform declarației copilotului, echipajul s-a confruntat cu o scădere a vitezei aeronavei pe fondul reducerii puterii motoarelor datorită accentuării givrajului carburatoarelor. Acest fapt a obligat copilotul (care deținea controlul comenzilor de zbor), să decupleze pilotul automat al aeronavei și să execute zbor în coborâre controlat, pentru menținerea vitezei de siguranță. La acel moment aeronava evolua deasupra unui plafon compact de nori. În momentul apropierii de Sibiu copilotul a propus comandantului de echipaj să aterizeze pe aeroportul local, dar acesta a luat decizia să continue zborul către Oradea”, aşa e descrisă în raportul final al anchetei desfăşurarea dificilului zbor care adus la prăbuşirea aeronavei şi la moartea a doi oameni.
Comentarii (1)
A facut greseli si singurul care a murit din cauza asta a fost chiar el, deci si-a platit greseala. Aura in schimb, a murit de frig, din cauza inconpetentilor care nu au fost in stare sa ajunga la epava decat dupa 5 ore...
Posteaza comentariu