Aflat la a opta ediţie, Crosul Pădurii s-a desfăşurat sub îndemnul “Aleargă şi împădureşte româneşte!”. În cele două zile de mobilizare pentru păduri şi sport, peste 2000 de iubitori ai unui stil de viaţă sănătos au alergat la curse de la 500 de metri la 15 km, au avut parte de ateliere educaţionale, de concertul trupei de copii Contrapunct şi de piesa de teatru educativă LUNGS.
Participanţii au avut ocazia să-şi etaleze costumele populare în curse, însă marea majoritate a alergătorilor au purtat tricoul oficial al evenimentului inspirat din motivele tradiţionale de pe iile româneşti. Încălzirea pentru curse a fost realizată pe ritmuri cu influenţe etno şi toţi cei ce au trecut linia de finish au fost întâmpinaţi româneşte, cu pâine şi sare.
Proaspeţii finalişti ai celei mai grele curse de anduranţă în condiţii de frig extrem, 6633 Arctic Ultra, Andrei Roşu şi Vlad Tănase au oficiat premierea câştigătorilor. Un alt ultra-maratonist, Andrei Gligor, aflat chiar zilele acestea la Marathon des Sables, cea mai grea cursă în condiţii de căldură extreme, a dat startul printr-un mesaj înregistrat prin care le mulţimea participanţilor la curse pentru susţinerea împăduririi sudului ţării.
"Sprijinim proiecte precum Crosul Pădurii pentru că dorim să punem accent pe mişcare şi suntem convinşi că activitatea fizică este esenţială pentru o viaţă plină de vitalitate şi optimism. Pentru a încuraja un stil de viaţă sănătos, Kaufland România susţine participarea angajaţilor la competiţii sportive cu atât mai mult când sunt pentru o cauză nobilă. Pentru noi este foarte important să îndeplinim rolul de partener responsabil în societate” a declarat Anna-Katharina Scheidereiter, responsabil proiecte CSR, Kaufland România.
Rezultatul final al mobilizării, cei 32.000 de euro strânşi în cadrul evenimentului și cei 32.000 de puieți suplimentari, face posibilă realizarea unei noi păduri în sudul ţării. Astfel, o suprafaţă de 8 hectare de pădure va lua naştere datorită implicării celor prezenţi la eveniment.
Echipa organizatoare mulțumește mass mediei pentru promovarea Crosului Pădurii: radio Itsy Bitsy, Copilul.ro, România Pozitivă, MuJeR.ro, Running MAG, Adrenallina.ro, Clopotel.ro, Radio România Cultural, SportGuru.ro, Kerukov, Radio7, Centrul de nutriție Superfit, Zmeu Bucureşti, Fashion8.ro, FlorinSimion.com, Advertising4U.ro, partenerilor educaţionali și tehnici: Moara de hârtie, Bălaşa Percussion, Contrapunct, actorilor Daniela Nicolae şi Liviu Romanescu, Jatomi, Ro Club Maraton, Asociaţia Bucharest Running Club, Perpetual Icons, Raw Fit Vegan.
Crosul Pădurii sprijinit de Kaufland este cea mai mare competiţie de alergare de masă care susţine o cauză de mediu. Din 2009 până în prezent au fost strânse în cadrul evenimentului fonduri pentru împădurirea a peste 8 hectare de teren degradat.
Pădurea Copiilor este un program de împădurire, plantare și îngrijire de păduri. Prin acest proiect, Muntenia s-a îmbogățit cu 38 de hectare de păduri, 8 hectare fiind deja în stadiul de masiv.
În Pădurea Copiilor s-au implicat peste 9500 de voluntari și 5000 de alergători ce ajută de 7 ani la strângerea de fonduri pentru împăduriri.