O demonstrează cel mai bine evoluţia sa de-a lungul anilor, care oglindeşti fidel nu doar moda, ci şi unele transformări ale societăţii.
Barbie a fost lansată de Mattel în anul 1959, fiind creaţia lui Ruth Handler, soţia unuia dintre confondatorii acestei companii. Popularitatea sa a crescut constant de la an la an, devenind una dintre cele mai cunoscute şi apreciate jucării din lume.
Transformarea constantă a lui Barbie a fost un motiv pentru care ani la rândul această jucărie s-a aflat pe lista de dorinţe a copiilor din întreaga lume. Barbie ţine pasul cu trendurile, în special în modă, dar şi cele legate de modul de viaţă al femeii moderne. Astfel că de-a lungul anilor Barbie s-a transformat dintr-o fată frumoasă şi chochetă, într-o femeie de carieră, de afaceri, om ştiinţă, candidat la preşedinţie, pilot de curse sau astronaut.
În prezent, din cauza criticilor constante legate de silueta mult prea subţire şi deloc naturală a lui Barbie, creatorii săi au făcut schimbări şi în acest aspect.