Cititul te face cool sau sexy au fost sloganurile altor campanii care de asemenea îndemnau oamenii să citească, și mai ales pe tineri. Campania de la Cluj a fost inițiată tot de un tânăr, Victor Miron. El a vrut să transpună niște dictoane vechi într-unul modern: „Se spune că suntem ceea ce mâncăm, că suntem ceea ce conducem sau că suntem ceea ce iubim. La Cluj se consideră că suntem și ceea ce citim.
Victor Miron și-a schimbat poza de profil cu una în care citește un roman i se văd doar umerii și capul e acoperit de cartea deschisă. De aici campania a fost preluată de librăria Bookstory, oferindu-le reduceri de 10% celor care procedează la fel ca Victor cu poza lor de profil de pe Facebook.
Cititorul trebuie doar să folosească în descrierea imaginii codurile #cartilePeFata și #bookstory.
„De multe ori cărțile pe care le citim ne recomandă mult mai bine decât orice altceva. Vedem asta destul de des în librărie. Nu de puține ori s-a întâmplat ca cineva să ia în mână o carte, iar un
alt client să intre în vorbă cu acesta și să-i recomande cartea respectivă.” spune Vasile Jude, reprezentantul Bookstory.
Numele campaniei, „Cărțile pe față”, a fost inspirat dintr-un discurs susținut la Cluj de Adela Mureșan, o absolventă a Facultății de Litere din Oradea. Ea spunea că lumea invocă diverse motive pentru care nu mai citește: că e plictisitor, că nu înveți nimic util sau că e mai ușor să vezi filmul decât să citești cartea.
„Cărțile te construiesc și contribuie la formarea ta ca om, iar apoi ți se citesc pe față. Se văd în felul în care zâmbim, în felul în care privim, în felul în care înțelegem aceleași glume sau ne întristăm la aceleași
întâmplări.” zice Adela.
Data viitoare când veți cunoaște un om să vă gândiți oare ce cărți i se reflectă în privire? Până atunci încercați și voi niște selfie cu o carte, și vedeți ce iese.