Ce-ar fi dacă ne-am lăuda pe Facebook cu ce cărți citim?

O librărie din Cluj ­Napoca își răsplătește clienții care își pun poze de profil pe Facebook cu ei citind o carte. Le oferă discounturi și îi încurajează în felul ăsta să

O librărie din Cluj ­Napoca își răsplătește clienții care își pun poze de profil pe Facebook cu ei citind o carte. Le oferă discounturi și îi încurajează în felul ăsta să citească mai mult. Într-o perioadă în care cititul pare că nu mai e la modă există tot felul de subterfugii prin care unii încearcă să-i facă pe oameni să revină la acest bun obicei, apelând la mijloace la modă, cum ar fi rețelele de socializare. Cine nu are cont acolo?
Cititul te face cool sau sexy au fost sloganurile altor campanii care de asemenea îndemnau oamenii să citească, și mai ales pe tineri. Campania de la Cluj a fost inițiată tot de un tânăr, Victor Miron.

El a vrut să transpună niște dictoane vechi într-unul modern: „Se spune că suntem ceea ce mâncăm, că suntem ceea ce conducem sau că suntem ceea ce iubim. La Cluj se consideră că suntem și ceea ce citim. Cărțile ne hrănesc într-un  mod mult mai interesant decât mâncarea. Suntem și ceea ce lecturăm. Cărțile pe care le citesc mă reprezintă mult mai mult decât trăsăturile feței sau freza. Hai să lansăm conceptul de book selfie: selfie în care să avem fața cufundată într-­o carte.”

Victor Miron și-­a schimbat poza de profil cu una în care citește un roman ­ i se văd doar umerii și capul e acoperit de cartea deschisă.

De aici campania a fost preluată de librăria Bookstory, oferindu-le reduceri de 10% celor care procedează la fel ca Victor cu poza lor de profil de pe Facebook.

Cititorul trebuie doar să folosească în descrierea imaginii codurile #cartilePeFata și #bookstory.

„De multe ori cărțile pe care le citim ne recomandă mult mai bine decât orice altceva. Vedem asta destul de des în librărie. Nu de puține ori s­-a întâmplat ca cineva să ia în mână o carte, iar un
alt client să intre în vorbă cu acesta și să-­i recomande cartea respectivă.” spune Vasile Jude, reprezentantul Bookstory.

Așadar, cartea poate fi uneori și ocazie de agățat ;)

Numele campaniei, „Cărțile pe față”, a fost inspirat dintr-­un discurs susținut la Cluj de Adela Mureșan, o absolventă a Facultății de Litere din Oradea. Ea spunea că lumea invocă diverse motive pentru care nu mai citește: că e plictisitor, că nu înveți nimic util sau că e mai ușor să vezi filmul decât să citești cartea.
„Cărțile te construiesc și contribuie la formarea ta ca om, iar apoi ți se citesc pe față. Se văd în felul în care zâmbim, în felul în care privim, în felul în care înțelegem aceleași glume sau ne întristăm la aceleași
întâmplări.” zice Adela.
Data viitoare când veți cunoaște un om să vă gândiți oare ce cărți i se reflectă în privire? Până atunci încercați și voi niște selfie cu o carte, și vedeți ce iese.

Poate că nu toate librăriile se vor sensibiliza să acorde reduceri, dar cărți există, și sunt gratis, și la biblioteci. În toată campania asta nu reducerile sunt importante, ci cititul.

dollores-benezic
dollores-benezic
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod