Cum arată o zi din viaţa unei stewardese. Totul despre zbor şi pregătirea lui

Deşi jobul de stewardesă este subapreciat şi multă lume priveşte această meserie fără prea mult respect, doar atunci când se întâmplă accidente, oamenii îşi dau seama câtă pregătire

Deşi jobul de stewardesă este subapreciat şi multă lume priveşte această meserie fără prea mult respect, doar atunci când se întâmplă accidente, oamenii îşi dau seama câtă pregătire este necesară pentru a fi însoţitor de zbor.

Cristina (domnişoara din mijloc) a lucrat un an pentru compania Wizz Air şi 2 ani la Emirates, acumulând peste 3.000 de ore ca însoţitor de zbor.

Am fost curios să aflu care este “programul” unei stewardese, din momentul în care iese pe uşa locuinţei sale şi până la finalizarea în bune condiţii a unui zbor.

Pregătirea unei stewardese pentru zbor începe cu 12 ore înainte de ora propriu-zisă la care trebuie să se prezinte la aeroport. Atunci când, indiferent dacă e Crăciunul, Anul Nou, ziua de naştere sau alt eveniment important, trebuie să nu se mai atingă de alcool. Asta pentru că în aviaţie, una dintre cele mai stricte reguli se referă la consumul de alcool.
Zilnic se fac testări cu aparatul etilotest.

Ca să fii „păpuşică” pe timpul zborului, trebuie că înainte să pleci de acasă să te pregăteşti temeinic. Uniformă călcată la dungă, ciorapi, pantofi făcuţi cu cremă, ojă pe unghii (neapărat), machiaj discret care să includă neapărat ruj (culoarea pe care o impune compania, poate fi roz – Wizz Air, roşu – TAROM şi Emirates) şi părul strâns. Regula este clară: din motive de siguranţă, părul trebuie să fie mereu strâns: coadă, coc, împletit etc.

Geanta unei stewardese ascunde multe secrete.

Actele necesare, verificate înainte de orice zbor de şeful de cabină (paşaport valabil, vize, dacă sunt necesare pentru destinaţia respectivă, licenţe de zbor pentru tipul avionului pe care urmeză să operezi, licenţă medicală). Pe lângă toate acestea, eşti obligată să mai ai în geantă o cămaşă de schimb (în cazul în care se întâmplă să verşi ceva pe ţine), o pereche de ciorapi extra (se întâmplă să nu reziste la un zbor de 8 ore dus-întors), pijamale de echipaj (dacă este cazul unui zbor lung, în care ai voie să te odihneşti la bord).

Citeşte mai mult pe blogul meu The Guide sau urmăreşte-mă pe Facebook.

mihai-jurca
mihai-jurca
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod