Chiar nu se putea lua startul din altă parte, sincer vorbind!
Galeria auto ’’Țiriac Collection’’ a fost inaugurată în anul 2013 cuprinde, pe o suprafață de 4.300 mp, 190 de modele istorice, a peste 30 de case auto precum Mercedes-Benz, Ferrari, Maserati, Rolls-Royce sau Cadillac. De altfel galeria este singura DIN LUME care deține toate cele 7 modele de Rolls-Royce Phantom ale seriei I-VII și două chiar din seria IV, cea mai exclusivistă serie produsă vreodată!
”Din pasiune pentru mașini, am colecționat vehicule fabricate începând cu anii 1899. Acum am bucurie de a împărtăți această pasiune cu vizitatorii galeriei. O parte din istoria evoluției auto se găsește în această colecție.” a declarat Ion Țiriac la deschiderea oficială a galeriei auto Țiriac Collection.
Pe lângă aceste ”nestemate”, foste proprietăți ale unor oameni celebri precum Sir Elton John, Sammy Davis Jr., Contesa de la Nove a Elveției sau Dean Martin sau chiar ale unor Case Regale, strălucește și o frumoasă colecție de motociclete.
Bătrâna galeriei este fabuloasa Hurtu 3 ½ Quadricycle cu doar 6 frați în lume. Fabuloasă este și istoria acestui model, care spune că după ce ani la rând a fost păstrat într-un castel francez, cel mai probabil, din cauza unei defecțiuni a fost transformat în caleașca funcțională. Chiar dacă rolul i-a fost schimbat radical, foarte multe dintre piese au fost păstrate, mai puțin motorul. Ulterior, în anul 2007, i-a fost montat un motor Benz și a fost înscrisă la Cursa de Vehicule Istorice Londra-Brighton unde cu greu a câștigat o victorie. În anul 2013, anul său norocos, a fost adusă în galeria Țiriac Collection, unde este prezentă și astăzi. Este important de știut faptul că absolut toate mașinile sunt în stare funcțională și sunt îngrijite de o echipă de mecanici de elită.
Oricum, fiecare mașină din colecție are o istorie aparte și, dacă ar fi fost să ascultăm toate poveștile, ne-ar fi trebuit mai bine de jumătate de an de Aventour, având în vedere că mașinile sunt vreo 200!
Aici a început prima zi de Aventour din cele patru, alături cele patru femei influencer și prietenele lor!
A urmat un mic challenge pentru fete și tragerea la sorți a mașinilor: cine pe cine conduce!
Valea Oltului, mereu mai frumoasă decât te aștepți
Cu destinația Sibiu, Aventour-ul a ieșit încolonat din București. Spre deosebire de anul trecut, când am lăsat Valea Oltului pentru ultima zi, la întoarcere, anul acesta am început cu ea. E ceva cu acest drum! Poate și încărcătura istorică, dar (ca de fiecare dată) este mai frumoasă decât te aștepți. Nu degeaba este Oltul cel mai cântat râu de la noi din țară! Ne duserăm să trecem la Olt și trecutăm cu bine!
Cu o ”vârstă” de peste 2000 de ani, defileul Oltului, lung de 47 de kilometri face legătura între cele două minunății românești Transilvania și Oltenia. Pe lângă faptul că drumul șerpuit printre munții împăduriți și luciul apei în care se oglindește tot formează un tablou de la care nu-ți poți lua ochii, este și o zonă ce a adus beneficii economice țării și, totodată, o zonă plină de istorie. Unul dintre cele mai importante drumuri din vechea Dacie datorită poziționării, era un bun scut militar iar faptul că era o bună cale navigabilă a făcut ca dezvoltarea economică să fie în continuă ascensiune.
După cucerirea romană, romanii au construit de-a lungul Văii Oltului un adevărat sistem de fortificaţii pentru unităţile militare romane. Spre exemplu, ruinele Castrului de la Arutela au fost scoase la iveală în timpul săpăturilor arheologice din 1890-1892. Câţiva ani mai târziu, o parte din fortificaţia de piatră a fost distrusă de amenajarea căii ferate Râmnicu Vâlcea-Râul Vadului. În plus, amenajările hidrografice de pe râul Olt din anii 70’ si 80’ au făcut ca ceea ce s-a mai păstrat din castru să fie acoperit de ape. Astăzi, pe malul stâng al Oltului, aproape de Mânăstirea Cozia, există o replică a castrului care a fost inclusă pe lista monumentelor istorice.
Deși astăzi nu mai putem spune asta, Valea Oltului a fost și un drum considerat modern. Se întâmpla prin secolul al XVIII-lea, după ce Oltenia a ajuns sub stăpânire austriacă. Habsburgii au amenajat pe Valea Oltului un drum modern pentru acele timpuri - adică putea fi parcurs cu trăsura în 11 ore. Iar pentru cine nu știu, Valea Oltului s-a numit și Via Carolina după împăratul Carol al VI-lea.
Valea Oltului a rămas la fel de măreață și pitorească, nu la fel de modernă ca în secolul al XVIII-lea, și plină de monumente și un bun punct turistic.
Destinație finală: Piața Mare din Sibiu
Minunata Piață Centrală a orașului! Cu o vechime de peste 650 de ani, Piața Centrală sau ”Piața Cerealelor”, cum era cunoscută cu foarte mulți ani în urmă, a fost martora a multor târguri, adunări, activități de divertisment, revolte și chiar martoră a multor execuții. Datorită istoriei, frumuseții și importanței clădirilor care se află în perimetrul ei, a fost declarată patrimoniu UNESCO. Cu alte cuvinte, o bijuterie veritabilă a țării ce face parte dintr-o întreagă colecție cu renume mondial. Palatul Brukenthal, Biserica Iezuiților, Turnul Sfatului sau Casa Albastră din Sibiu (Casa Moringer) sunt doar câteva din clădirile ce i-au dus acestei piețe renume mondial și orașului un val uriaș de turiști.
Ce au spus fetele
Laura și Bianca Giurcanu pe Mercedes EQB
”Mercedes EQB este o masină silențioasă, foarte ușor de condus, are un design sportiv și comenzi ușor accesibile. Ne-a plăcut faptul că vorbim despre un EQB Edition 1, adică o versiune specială a SUV-ului cu zero emisii. Jantele cu accente rose gold îi dau un aer fancy.
Nu căutam o mașină sportivă, dar am găsit una care dă dovadă de performanțe foarte bune. Are, până la urmă, 228 de cai putere. Electrici.”
Ioana Grama și Krista Baias pe DS4
”Ne-a plăcut la nebunie interiorul, cusăturile, culoarea, designul scaunelor și detaliile din bord. Se conduce ușor și este destul de silențioasă, având în vedere că este o mașină care funcționează pe benzină. Super confortabilă la drum lung și chiar merită să fie considerată "un Bentley al compactelor premium".
A, și să nu uităm de faruri. De-abia când s-a înserat am observat că fiecare far are un joc de lumini la pornire.”
Sânziana Negru și Sorina Brumariu pe Audi Q4 Sportback E-tron
”Pentru că vorbim despre o mașină electrică și, mai ales, de una premium, Audi este un SUV cu zero emisii foarte silențios, chiar dacă drumurile noastre nu sunt tocmai cele mai bune.
Cei 299 de cai putere ne-au ajutat în depășiri și au fost bine complementați de pachetul S-Line. Mai mult, Audi Q4 Sportback E-Tron câștigă la partea de baterie, în procesul de încărcare și dă dovadă de performanțe extrem de avansate.”
Prăjiturela si Alexandra Boca pe Volvo XC40 Recharge
”Dimineața am ales cheile celei mai rapide și mai puternice mașini din tur.
Un SUV electric cu 408 cai putere. Am apreciat cuplul instant, care îi permite să atingă 100 de km/h în doar 4.9 secunde, dar și ținuta de drum.
Fiind o mașină cu zero emisii, Volvo XC40 Recharge poate fi condusă cu o singură pedală, ceea ce este foarte ușor, mai ales în trafic bară la bară.
Deși are un sistem multimedia dezvoltat împreună cu Google, care se mișcă foarte rapid, ne-ar fi plăcut să se conecteze mai ușor la Bluetooth. Ne-a plăcut, însă, asistentul Google care nu ne-a lăsat să ne plictisim pe drum.”
Filmul Zilei
Aventour la feminin by Textar poate fi urmărit după hashtagul #Aventour, pe paginile de Facebook Eva și Automarket sau pe conturile Instagram Eva și Automarket. Veți găsi mereu imagini, clipuri și povești din aceste zile. Și, bineînțeles, și pe conturile fetelor implicate în proiect.
6-9 iunie
Un proiect:
Eva și Automarket
Prezentat de:
Parteneri:
Follow:
#Aventour
Posteaza comentariu