The Giver/Darul lui Jonas (lansat în România în septembrie 2014)
În martie 2014 se lansa în cinematografele din România SF-ul Divergent, cu Shailene Woodley, Kate Winslet şi Theo James, plasat într-un viitor distopic. Filmul îi învăţa pe tinerii spectatori valorile democratice prin portretizarea unei lumi totalitare, în care individul îşi pierdea identitatea. The Giver/Darul lui Jonas, lansat la câteva luni distanță, transmitea un mesaj cu o încărcătură la fel de mare. Spre deosebire de filmul Divergent, The Giver câştiga prin faptul că este o meditaţie asupra a ceea ce ne face umani. The Giver/Darul lui Jonas e o interpretare cinematografică a „Mitului peşterii”, alegoria lui Platon. Jonas (frumuşelul Brenton Thwaites) devine „filozoful” ce intră în posesia adevărului, toţi ceilalţi din comunitatea lui fiind „orbi”. Lumea în care trăieşte Jonas pare a fi una perfectă. Totul e subcontrol. Frica, suferinţa şi războiul au dispărut. Nimeni nu are de făcut vreo alegere. Fiecărei persoanei i s-a desemnat un rol în cadrul comunităţii, iar conducătorii ei iau toate deciziile, fără a face vreo greşeală. Când Jonas este ales Receptor al Amintirilor Comunităţii, de către Consiliul Înţelepţilor condus de personajul lui Meryl Streep, începe să vadă lumea cu alţi ochi. Tânărul Jonas descoperă o lume nouă,
fascinantă, vie, plină de peisaje feerice, de emoţii, care îl atrage ca un magnet. Pentru că lumea în care trăiesc restul personajelor este una artificială și lipsită de evenimente, echipa de producţie - în frunte cu Ross Emery, directorul de imagine - a luat ad litteram sensul expresiei „viaţă lipsită de culoare”. Prin urmare, filmul începe în alb şi negru. Pe măsură ce Jonas începe să trăiască amintiri, în poveste începe să se insinueze culorile.
Posteaza comentariu