Ne plângem ca și când acesta ar fi jobul nostru principal: să fim nemulțumiți că școala n-a făcut mare lucru cu copiii noștri. Ne-am obișnuit să acuzăm, în loc să căutam, de fapt, să descoperim unde e problema și să fim de ajutor.
Școala nu poate să facă totul singură
Vrem genii! Fiecare părinte are pretenția ca propriul copil să știe arte, științe exacte, să practice sporturi, să învețe și să-i placă să învețe. Ne ducem copiii la școală și avem pretenția ca de pe băncile ei să iasă genii. Ne punem toate speranțele în mâinile unui sistem de care tot noi ne plângem că nu are rezultate, dar insistăm să mergem mai departe.
Pentru că școala nu e mama lui
Nimeni, nicio instituție și niciun cadru didactic, nu știe ce e mai bine pentru copilul tău. Nimeni nu îl cunoaște cu adevărat, așa cum îl cunoști tu. Nimeni nu știe ce îi place și ce nu, așa cum știi tu. Școala nu îl va iubi așa cum îl iubești tu și nu îl poate susține așa cum o poți face tu. Școala e reprezentată de oameni care nu vor pleca urechea să-l asculte în mod special pe el. Va fi felicitat și recompensat numai pentru reușite, dar în fața eșecului va fi ”pedepsit” cu calificative proaste, în loc de a i se aprecia încercarea și de a i se explica pentru a doua, a treia sau a patra oară.
I-a plăcut de mic să se joace cu jocuri de construcție și să-i iasă tot felul de minuni din mână? Ai un copil foarte creativ. I-a plăcut să asculte muzică, să bată la tobe cu linguri în farfurii, oale și ce-a mai nimerit prin casă? Îi place muzica! Desigur, la școală se va observa ce materii îi fac sau nu plăcere, dar până la școală, are câțiva ani de copilărie în care e important să-i îndrumi pașii și să-l susții să facă ceea ce îi place.
Dacă observi că îi place muzica, caută și mergi cu el la un curs de muzică. Dacă vrei să învețe o limbă străină, caută și mergi cu el la un curs de engleză, franceză, germană etc. Ce dacă nu merge încă la școală? Nu trebuie să așteptăm școala ca să învățăm, omul învață de când se naște! Caută să-i dezvolți personalitatea!
Școala nu face ceea ce ar trebui să facem noi
Fiecare copil este unic. Suntem părinții unor copii unici, dar școala, prin modul ei, ni-i face uniformi. Școala e bună. În construcția adulților de mâine, școala pune cărămizile pe fundația pe care am pregătit-o noi.
Școala construiește adulții de mâine fără a face diferențe între ei. Școala îi construiește pe toți după același plan. Diferența o putem face noi, prin ceea ce aducem în plus, pe lângă școală, prin finisaje, prin atenție la detalii și la ceea ce ar fi potrivit copiilor noștri.
De aceea, nu e de ajuns școala. De aceea, este nevoie ȘI de noi! Cu cât începem să construim mai devreme, cu atât mai frumoase vor fi rezultatele.
Comentarii (1)
Trei sferturi daca nu mai mult se ocupa de copii,toate rezultatele de top se obtin prin efortul financiar(meditatii) si munca copilului.Observ ca de citiva ani incoace se acrediteaza ideea ca numai scoala se ocupa de educatia lor,lucru total fals.Majoritatea parintilor se ocupa in limita posibilitatilor de educatia lor.Cadrele did. acrediteaza ideea aceasta pt. a-si acoperi slaba pregatire,dezinteresul manifestat fata de munca si pt. actul pedagogic si educational..Din aceasta cauza multi parinti apeleaza la meditatii si uneori sunt constrinsi sa faca lucrul acesta.Dar nu toti parintii isi permit aceste meditatii si mai ales in comunitatile sarace si de aici se naste ideea ca cine da copilul la meditatii "se ocupa de el" iar pe ceilanti nu ii interesaza viitorul acestora .Lucru total fals.
Posteaza comentariu