Temele pentru acasă pot fi prilej de învățare sau conflict, iar recomandarea psihologului este ca, înainte să înceapă temele, copilul să realizeze activităţi plăcute, pentru a detensiona atmosfera. De foarte multe ori, spune specialistul, când părinții vin obosiți și stresați de la serviciu și trec direct la efectuarea temelor alături de copii, aceștia preiau toată tensiunea. "Pentru a gestiona eficient momentul pregătirii temelor pentru acasă, ca părinți, este necesar să-i oferiți copilului posibilitatea de a se relaxa mai întâi după ce a venit de la școală, luând masa împreună (dacă este posibil) și dându-i posibilitatea de a vă împărtăși impresiile despre acea zi de școală. Stabiliți apoi momentul bun pentru efectuarea temelor, înainte de a se conecta la TV, internet sau afară la joacă. Spațiul în care copilul își face temele trebuie să fie destinat acelei energii, fără obiecte, care ar putea să-i distragă atenția. Este bine ca sinapsele lui să functioneze când învață / scrie doar pe această activitate. Dacă va mânca ceva, va scrie, se va uita și la TV sau va naviga pe internet în acelasi timp, atenţia copilului se va disipa și va asocia toate aceste activități cu învățatul", afirmă directorul Centrului ReCreation Life.
"Pe birou se vor găsi cărțile și caietele de școală, rechizitele școlare. Copiii mici au nevoie să lucreze în liniște, deoarece pot fi distrași cu ușurință de la ceea ce fac. Este corect să întrebați copilul despre tema de acasă, unii spun cu sinceritate ce au de făcut pentru a doua zi. Ajutați copilul să înceapă tema, nu făcându-i tema. Stați alături de copil la birou. Micii școlari au nevoie de ajutorul părinților pentru a intra în rutină", continuă Maria Verdi.
Mulți copii nu înțeleg sarcinile școlare, alții doresc să facă altceva, să se joace, să butoneze telefonul, tableta, etc. Psihologul recomandă părintelui să stabilească, împreună cu copilul regulile de bază, de exemplu: "Te poți uita la TV sau te poți juca pe internet după ce termini temele".
"Reamintiţi-i mereu copilului regulile de bază. Încurajați-l când își face temele cu expresii de genul <<Bravo, lucrezi foarte bine>>. Aceste comentarii sunt foarte utile mai ales copilului de vârstă școlară mică, pentru a se concentra pe ceea ce face și pentru asimilarea mai ușoară a sarcinilor şcolare.
Copiii doresc de cele mai multe ori să le arate părinţilor ce au făcut. De aceea, spune psihologul, au nevoie de validare și apreciere mai mult pentru efort decât pentru performanță. La finalul temelor, Maria Verdi ne sfătuiește să-i oferim recompense copilului. "Îi putem oferi un anumit interval de timp de vizionare TV, joacă pe calculator sau timp pentru joacă în aer liber. Stabiliți împreună cu copilul timpul necesar navigării online și supravegheați discret ce site-uri accesează. Folosirea fără măsură a internetului, pe lângă faptul că le diminuează complexul vitaminic B, Mg și Ca, creează dependență. Un copil anxios, timid, un copil care se simte singur mai mereu, are un deficit de serotonină și dopamină (hormonii stării de bine), iar prin activitățile care îi aduc plăcerea (internetul, telefonul inteligent etc.), creierul lui normalizează acești neurotransmițători. Ajutaţi-l să-și găsească abilitățile, să devină creativ, trăind în normalitate starea de bine, fără a fi nevoiți s-o preia artificial, din mediul virtual", conchide directorul Centrului ReCreation Life.
Posteaza comentariu