E adevarat ca atunci cand alegi hotelul te gandesti la meniu si confort si nu pui intrebari niciodata despre sistemul de evacuare in caz de incendiu, dar asta nu iseamna ca procedezi corect. Considerentele practice relevante in ceea ce priveste securitatea hotelului nu trebuie sa fie puse in umbra de piscina interioara sau sala de biliard din dotarea acestuia.
Printre lucrurile la care trebuie sa fii atenta atunci cand faci o rezervare se numara: cat de apropiata de camera voastra va fi scara de incendiu si daca este dotata cu un detector de fum si un extinctor.
Pe lista de prioritati se numara si: un hol bine luminat, serviciu la receptie asigurat 24 de ore din 24, paznici la toate usile de acces ale hotelului, dotarea cu camere de supraveghere, permiterea accesului in hotel doar a clientilor acestuia si sistemul de inchidere al usii de la camera de hotel. Este de preferat ca in locul cheilor sa fie folosite cartelele de acces.
Nu reactionati negativ daca atunci cand intrati in hotel vi se cere un act de identitate. Aceasta strategie este foarte buna. Daca acest lucru ti se intampla tie este sigur ca li se intampla si celorlati, semn ca sunteti in siguranta.
Desi hotelurile au o obligatie profesionala si morala de a-si proteja clientii, tu si familia ta trebuie sa aveti propria strategie pentru a va asigura starea de bine si a va feri de incidente. Asta cu atat mai mult cu cat va hotarati sa calatoriti in strainatate.
Pentru ca tu platesti pentru serviciile oferite, personalul hotelului este obligat sa iti asigure securitatea. Asa ca in principiu nu ai de ce sa iti faci probleme. Asta nu iseamna ca poti permite accesul necunoscutilor in camera ta, le poti imprumuta cheia sau poti lasa copiii singuri in compania lor. In aceste situatii nu personalul hotelului va raspunde de consecinte ci propria ta familie.
Desi la noi in tara nu prea au fost probleme, in Statele Unite, spre exemplu, au loc anual peste 5000 de incidente la hoteluri. Ele sunt dintre cele mai variate, mergand de la furturi pana la crime si violuri.
Fii discreta cand calatoresti, nu iti tine banii la vedere si nu lua cu tine accesorii scumpe si care atrag atentia. Pastreaza numarul camerei confidential si insista ca personalul hotelier sa faca acelasi lucru. Nu fi prea familiara cu strainii si impune si copiilor asta. Nu bea alcool si nu lasa supravegherea copiilor doar in grija sotului.
Folositi mereu doar intrarea principala, mergeti pe drumurile cunoscute si incercati sa stiti unde va aflati si ce va inconjoara. Verificati usa camerei sa fie incuiata cand plecati de la hotel si lasa-ti o lumina aprinsa daca stiti ca veti reveni tarziu. Asculta-ti instinctual. Daca cineva te deranjeaza sau sesizezi o situatie suspecta sau neobisnuita, nu ezita sa i-o faci cunoscuta sotului sau personalului hotelier.
8 masuri de siguranta:
1. Trebuie sa stii in orice moment unde se afla copiii tai. Asigura-te ca sunt sub supraveghere atunci cand tu lipsesti.
2. Invata-i sa recunoasca personalul hotelier si sa-i ceara ajutorul in caz de urgenta.
3. Daca sunt sufiecient de mari, arata-le cum se foloseste telefonul intern al hotelului si unde gasesc persoanele care i-ar putea ajuta: paznicul, receptionera etc.
4. Convinge-i sa zica "nu" tuturor celor care le induc un sentiment de teama sau disconfort si sa sesizeze situatia voua sau persoanei care ii supravegheaza.
5. Obisnuieste-i sa verifice inainte de a lua o decizie de deplasare, cum ar fi sa se urce intr-o masina sau sa accepte dulciuri sau vreo invitatie de la cineva. In pricipiu tu trebuie sa stii de aceste lucruri. Daca micutii stiu ca parintii nu au fost informati trebuie sa refuze orice astfel de gest din partea necunoscutilor.
6. Invata-i datele lor personale: numele de familie, adresa, varsta, numarul de telefon de acasa sau cel de mobil al tau. Asta in cazul in care sunt suficient de mari sa il retina.
7. Arata-le iesirile de siguranta si prezinta-le planul hotelului. Fa diverse scenarii si invata-i cum trebuie sa reactioneze in astfel de situatii.
8. Obliga-i sa tina usa incuiata atunci cand sunt singuri in camera de hotel si sa nu deschida nimanui. Sfatuieste-i sa nu vorbeasca cu nimeni si sa nu dea detalii despre voi nici chiar persoanelor care pretind ca fac parte din personalul hotelier.
Posteaza comentariu