Reprezentanții Mattel declară că astfel vor să susțină eliminarea stereotipurilor și tabuurilor în materie de jucăriile cu care ar „trebui” să se joace copiii.
„Jucăriile sunt o reflexie a culturii și pe măsură ce lumea continuă să celebreze impactul pozitiv al inclusivității, am simțit că este momentul să creăm o linie de păpuși care să nu se încadreze în diferite etichete”, a spus Kim Culmone, vicepreședintele companiei Mattel.
Păpușile versatile sunt disponibile într-o gamă variată de nuanțe ale pielii.
Pot fi accesorizate cu peruci cu părul lung și îmbrăcate cu pantaloni, fuste sau pantaloni scurți, dar și trei tipuri diferite de pantofi, ochelari de soare și alte accesorii. „Buzele păpușilor nu sunt prea pline, genele nu sunt prea lungi, iar maxilarul nu este prea lat. Nu au sâni precum restul păpușilor Barbie și nici umeri lați ca în cazul păpușilor Ken”, potrivit publicației Time.
De ceva timp, părinții mileniali au renunțat la impunerea stereotipurilor de gen când vine vorba de jucăriile cu care se joacă copiii lor. Dacă în trecut părinții își învățau copiii că fetițele se joacă cu păpuși și poartă culoarea roz, iar băieții se joacă cu mașinuțe și se îmbracă cu albastru, în prezent părinții încearcă să nu le mai impună celor mici astfel de etichete.
Și obiceiurile în materie de cumpărături s-au schimbat, iar companiile profită de această modificare.
Inclusiv Disney a interzis etichetarea costumelor vândute ca fiind „pentru fetițe” sau „pentru băieți”, invitând copiii să poarte ceea ce îi face fericiți. Le încurajează pe fetițe să se costumeze precum Captain America, iar pe băieți să se îmbrace precum Belle din „Frumoasa și Bestia”, dacă așa își doresc.Anul trecut și Mattel a renunțat la etichetarea jucăriilor din portofoliul său ca fiind „pentru fete” sau „pentru băieți”, înlocuindu-le cu secțiuni ce nu fac referire la gen, percum păpuși sau mașini.
Aceste păpuși se vor vinde cu 29,99 de dolari și au sloganul „O păpușă concepută să lase la o parte etichetele și să includă pe toată lumea”. Pew Reserch Center, 76% din persoane susțin părinții să-și îndrepte fetițele către jucării și activități asociate în mod tradițional cu băieții, dar numai 64% susțin orientarea băieților către jucării și activități asociate fetelor.
Prin această decizie, compania face o mișcare în direcția în care crede că se îndreaptă piața din Statele Unite și nu numai, chiar dacă astfel instrăinează o mare parte din cumpărătorii săi. Potrivit unui sondaj recent realizat de