„În general, de Sărbători, românii sunt mult mai atenți la alimentele pe care le pun pe masă. Astfel, pe lângă cumpărăturile obișnuite pe care și le fac din lanțurile de retail, aceștia acordă un interes mai crescut produselor românești din oferta magazinelor specializate, preparatele tradiționale din carne de oaie și de miel, babicul, ghiudemul, brânzeturile maturate sau proaspete de capră, oaie și bivoliță, sosurile pentru fripturi și dulciurile de casă realizate în sistem de manufactură fiind la mare căutare în această perioadă“, a declarat Tudor Barbu, Managing Partner la Prăvălia Mică.
De asemenea, potrivit acestuia, odată cu apropierea Sărbătorilor, crește foarte mult și interesul acordat coșurilor de cadouri pline cu specialități gourmet, dulciurile, siropurile, specialități din miere de albine, brânzeturile maturate, zacusca, fursecurile de casă, vinurile și uleiurile presate la rece fiind ideale în acest sens.
În ceea ce privește vânzările din această perioadă, potrivit lui Tudor Barbu, aceastea înregistrează o creștere semnificativă, atât în valoare, cât și în volum, coșului mediu de cumpărături de Paște ridicându-se la aproximativ 300 de lei, față de comenzile de aproximativ 100 de lei, înregistrate în lunile precedente.
“Perioada premergătoare Sărbătorilor este deosebit de aglomerată pentru magazinele de specialitate. Din experiența anului trecut, clienții noștri sunt destul de entuziaști, acest lucru fiind vizibil atât în ceea ce privește volumul de vânzări, care este de până la cinci ori mai mare decât în lunile obișnuite, cât și în comportamentul de consum, româniii fiind mult mai atenți la calitatea produselor și la respectarea tradițiilor”, a mai adăugat Tudor Barbu.
Mai mult, potrivit reprezentantului companiei, o altă categorie de produse care sunt la fel de solicitate în această perioadă sunt și specialitățile din miere de albine, iaurturile și conservele din fructe și legume, acestea jucând un rol deosebit de important în întărirea și protejarea sistemului imunitar, ce este ușor mai slăbit primăvara.
Lâsând la o parte perioada Sărbătorilor, când românii pun, cu certitudine, un accent mai mare pe produsele realizate la nivel local, trendurile arată că interesul acestora vizavi de produsele românești este într-o creștere lentă, dar constantă, de la un an la altul.
Astfel, doar dacă analizăm valorile Google pe termeni cheie precum “produse tradiționale românești” se poate observa că interesul acestora pentru produsele locale este în creștere în ultimii ani.
De asemenea, unul dintre cele mai importante subiecte de alimentație mediatizate la nivel european în ultimii ani a fost cel cu referire la ideea de a mânca cât mai sănătos și mai natural, acest tip de educație răsfrângându-se și asupra obiceiurilor de consum ale românilor.