Ornamentele florale sunt un subiect mai delicat, asemeni motivului ales. Floarea, ca imprimeu, se poate regasi atat intr-o reprezentare decorativa, in tonalitati clar delimitate si lipsite de vibratii tonale, cat si intr-o reprezentare picturala cu lumini si umbre in care granita dintre spatiul real si cel fictiv dispare. Cele doua "paliere" de reprezentare se pot intersecta la un moment dat in acelasi spatiu, daca fac subiectul aceluiasi motiv floral si daca se incadreaza in aceeasi gama cromatica.
Imprimeurile animaliere sunt frecvent intalnite in amenajarile interioare. Efectul decorativ pe care il ofera desenul de pe blana unor animale ca tigrul, leopardul, zebra... poate interfera cu grafisme sau stilizari ale aceluiasi subiect. A nu se combina, insa, motive diferite. Alegerea din start a unui animal, ca subiect decorativ, face imposibila combinarea acestuia cu alt imprimeu animalier.
In ceea ce priveste motivele etnice, nu cred sa fi existat vreo perioada in istorie in care ele sa nu fie folosite de catre diverse clase sociale. In zilele noastre, imprimeurile cu influenta etnica au trezit interesul intregii societati de consum, ele fiind dovada vie a perpetuarii unor traditii vechi, a caror inceputuri nu le cunoastem nici noi prea bine.
Dupa aceasta trecere in revista a "ingredientelor" de baza ce ar putea da un plus de "gust" vizual vietilor noastre si spatiilor in care traim, nu putem pierde din vedere micul nostru secret - culoarea. Tonurile calde, proaspete, naturale, solare sau de pamant sunt alegerea perfecta in "condimentarea" ambientului. Orice combinatie este permisa atat timp cat nu se creeaza o ruptura intre imprimeul ales si tonurile cromatice. Alaturarea unor culori pure (dure) necesita alternarea acestora cu tonalitati grizate, care sa permita ochiului un timp de acomodare si sa ofere relaxarea necesara.
Dupa cum spuneam, in prezent, totul e la moda, iar in decoratiunile interioare imprimeul, oricare ar fi el, este frecvent folosit. Din aceasta cauza apar uneori si situatii nefericite in care abundenta imprimeurilor de diverse genuri si combinatia acestora intr-o cromatica gresit aleasa conduc spre un deznodamant infernal.
Un astfel de rezultat s-ar numi in termeni culinari - ghiveci. Evitand totusi astfel de accidente, imprimeul poate fi considerat, ca sarea-n bucate, ingredientul nelipsit din decoratiunile interioare, el avand cu siguranta puterea de a transforma un spatiu banal intr-o specialitate ambientala.
Comentarii (1)
Pentru mine, matasea si catifeaua ramane un vis! nu-mi pot permite aceste materiale.Mi-as dori foarte mult sa am intr-o camera: pernele,perdelele din matase portocalie,cuvertura si draperiile din catifea verde cu imprimeuri, un candelabru cu cinci brate scurte aproape de tava colorat in verde cu dungi portocalii.Cred ca ar arata super camera mea cea mare imbracata in asemenea materiale.Oare, de ce, pentru unii, este atat de greu sa aiba ceva ce isi doresc in viata si nu este vorba de a avea marea cu sarea? ci niste lucruri marunte.
Posteaza comentariu