Orice incapere are (sau ar trebui sa aiba) un punct de interes. Daca arhitectural nu exista, va trebui sa-l cream. Dar ce este un punct de interes (sau focal)? Un semineu, un tablou sau o fereastra cu vedere spre o zona interesanta sunt exemple de puncte focale.
Daca punctul focal nu exista, va trebui, cum spuneam, sa cream unul. Agatati un tablou sau un covor de valoare pe perete. O etajera sau un dulap cu un design deosebit vor avea acelasi efect. Chiar si un televizor, in mod particular, unul deosebit (flat plasma...), poate deveni punct focal.
Creati un punct focal si prin simpla amplasare a unui covoras cu o piesa de mobilier deasupra. Punctul de interes poate fi comparat cu verbul dintr-o propozitie - este nevoie de el pentru ca aceasta sa fie completa.
O data punctul focal stabilit, mobila va fi aranjata in asa fel incat sa-l puna in valoare. Cu alte cuvinte, cand stati in camera ochii trebuie sa priveasca natural si confortabil spre aceasta parte importanta a incaperii.
Aranjarea mobilei trebuie sa incurajeze conversatia. Primul pas este amplasarea scaunelor, astfel incat sa nu fie o distanta mai mare de trei metri intre cele mai indepartate scaune.
Fiecare scaun (fotoliu/canapea) va avea o masuta, asezata la o distanta confortabila. Masutele de cafea se amplaseaza la o distanta de 35-40 cm, iar cele de capat chiar langa fotoliu.
Cel mai des intalnit aranjament al mobilei este cel in forma de "U" (sau potcoava), in care spatiul deschis va fi ocupat de punctul focal.
Exemplu: punct focal pe peretele de nord, canapea pe peretele de est, inca o canapea pe peretele de vest si doua fotolii pe peretele de sud.
Daca, din diverse motive, nu putem configura incaperea in "U", putem incerca un aranjament in "L". Este aproximativ o jumatate din cel in forma de "U", cu cateva piese adaugate ocazional pe latura libera.