Dezordinea în spațiul de lucru de la birou sau de acasă nu creează nici pe departe doar inconveniente de ordin estetic. În volumul semnat alături de Scott Sonenshein, Magia ordinii la locul de muncă: cum să îți organizezi viaţa profesională, carte publicată de Lifestyle Publishing, parte a Grupului Editorial Trei, autoarea japoneză Marie Kondo demonstrează că dezordinea de la locul de muncă are implicații dintre cele mai profunde.
De la scăderea productivității, la influența negativă asupra stării de sănătate sau alterarea imaginii publice, dezordinea afectează profund calitatea vieții. Iată 5 posibile efecte ale dezordinii în viața profesională:Un studiu realizat de cercetătorii de la UCLA citat de Marie Kondo în Magia ordinii la locul de muncă evidențiază faptul că dezordinea, acumularea de obiecte în jur crește nivelul de cortizol din organism, un hormon cu rol principal în producerea stresului. Citește continuarea pe kudika.ro
Autoarea de origine japoneză subliniază în cartea sa devenită bestseller New York Times că un nivel ridicat de cortizol „ne poate face mai vulnerabili la depresie, insomnie și alte tulburări mentale, precum și la boli asociate cu stresul”, cum ar fi afecțiunile cardiovasculare sau diabetul.