Numai simplul gand la o posibila schimbare radicala in domeniul profesional poate sa fie de-a dreptul coplesitor. Incotro s-o apuci? Simti cum ideile ti se invalmasesc in cap si esti coplesita.
Nu intra in panica! Sunt doua aspecte esentiale de care trebuie sa tii cont pentru a nu ajunge pe un drum infundat, cum e vorba. Este important sa gandesti creativ si sa imbini acest lucru cu o abordare strategica. Numai in felul acesta poti spera ca vei lua o decizie buna pentru viitorul tau profesional.
Majoritatea oamenilor se gandesc la servicii dintr-o perspectiva unica, in sensul ca sunt bine determinate din punct de vedere al obiectului de activitate: secretara, economist, profesor, inginer si asa mai departe.
Ceea ce nu realizeaza ei este faptul ca fiecare profesie se compune din doua parti: meseria in sine (responsabilitati, sarcini indeplinite, aptitudini necesare) si domeniul general de activitate din care face parte aceasta.
De exemplu, un asistent de marketing poate profesa in cadrul mai multor companii, chiar daca profilul acestora este diferit. Dar insusirile de baza care se cer, sunt in mare parte aceleasi: abilitati comunicationale, gandire creativa si strategica, randament bun in situatii de criza, experienta in conceperea si derularea unei campanii.
Exista mai multe posibile modalitati de a opera o schimbare in cariera. Prima, si cea mai dificila, consta intr-o modificare radicala, adica atat a serviciului in sine, cat si a domeniului de activitate. Bunaoara, un asistent manager care lucreaza la o companie de asigurari se decide sa devina jurnalist la o publicatie de dieta si fitness.
Nu este imposibil, dar cu siguranta nu este deloc usor. In ochii unui potential angajator, un candidat total lipsit de experienta pentru postul respectiv nu prezinta foarte multa incredere.
Din fericire, exista si mijloace mai simple si cu mai multe sanse de reusita. Cel mai la indemana ar fi sa ramai in acelasi domeniu de activitate, schimbandu-ti doar profilul.
In acest "scenariu", asistentul din exemplul precedent se poate angaja la o publicatie din domeniul business. Sau, si mai bine, daca vrea sa ramana in aceeasi companie poate "migra" la departamentul de marketing sau chiar la cel de vanzari.
Nu are experienta scriitoriceasca, insa avantajul sau este ca stapaneste foarte bine domeniul respectiv.