E clar: nu-ti mai place locul de munca, sefii te enerveaza, iar colegii te scot din sarite. In fiecare zi te duci in sila la serviciu si te gandesti la demisie tot mai mult, chiar daca este "criza". Visezi chiar la ziua in care vei avea un job in buzunare si te vei duce la seful tau direct pentru a-i spune "verde-n fata" cate una, sa-l usture si sa stie ce si cum gandesti despre el.
Scenariul de mai sus nu este imposibil. El are loc de multe ori, in numeroase companii, in special acolo unde nu exista comunicare si unde angajatii se tem sa mearga la sef sa ii deschida usa. Specialistii in resurse umane sustin ca astfel de comportamente, chiar daca pe loc dau satisfactii angajatului, il vor pune pe acesta, mai devreme sau mai tarziu, intr-o lumina proasta.
Prima "trezire" s-ar putea sa aiba loc atunci cand va fi intrebat, la interviul de angajare, de ce a plecat de la ultimul loc de munca.
Ea recomanda ca despartirea de fostul angajator sa fie una prietenoasa si in limitele politetii, nicidecum una cu usi trantite, tipete si acuzatii "de neuitat".
In fond, trebuie sa lasi loc de buna ziua oriunde. Chiar esti asa de sigura ca nu te mai intorci? Sau ca nu ai sa te mai intalnesti cu respectivul sef? Dar pe colegi esti sigura ca nu ai sa-i mai vezi?
Mai bine cu "frumosul"
"Divortul" de angajator pe cale amiabila este varianta cea mai indicata pentru cazul in care esti decisa sa pleci din companie. Dar pana sa ajungi aici, spun expertii, este foarte bine sa ai cateva discutii cu sefii tai directi, pentru ca acestia sa afle ce anume te nemultumeste. In cadrul acestor intalniri, trebuie sa fii calma si sa incerci sa-ti exprimi cat mai clar posibil, si cu argumente, frustrarile. Poate chiar se rezolva tot ce nu-ti convine!
In situatia in care si angajatorul concluzioneaza ca nu mai este loc de impacare, atunci despartirea este inevitabila. Dar de ce sa nu fie una cu zambetul pe buze? O plecare eleganta, eventual insotita de o mica masa de adio pentru colegi, este cea mai decenta iesire dintr-o companie.
In felul acesta pastrezi usa deschisa pentru o eventuala intoarcere si nu vei fi nevoita sa ocolesti sediul companiei, pe viitor. Gandeste-te ca s-ar putea sa lucrezi la o firma care va colabora cu cea de la care ai plecat si va trebui sa vorbesti la telefon, si sa trimiti e-mailuri acelor "persoane de nesuportat" sau chiar sa te intalnesti cu fostii colegi sau sefi.
"In plus, s-ar putea ca, la un moment dat, sa ai nevoie de o recomandare. De unde o vei lua daca atunci cand ai plecat ai dat cu pumnul in masa, dupa care ai denigrat fostul sef si compania in toate mediile in care ai fost, inclusiv in cele online?", adauga Dina Taralunga.
Totul se invata
In cazul in care spui "asa sunt eu", "am fost impulsiva", "am actionat sub impulsul momentului", atunci nu faci decat sa-ti gasesti scuze pentru actiunile tale, pe care, eventual, le consideri in continuare indreptatite.
Specialistii in resurse umane spun insa ca totul se poate invata: pentru asta sunt cursuri de comunicare, de gestionare a conflictului, de managementul stresului.