Criza a dublat numarul CV-urilor pe care le primesc agentiile de recrutare si companiile care fac angajari. Specialistii in resurse umane spun ca procesele de selectie dureaza acum mai mult decat inainte si din cauza faptului ca sunt „ingropati” in teancuri de CV-uri. Ei subliniaza ca, in acest context, CV-urile candidatilor trebuie sa fie extrem de bine redactate si „bine tintite” astfel incat sa fie remarcate de cel care face recrutarea.
Cel mai important este ca prezentarea sa fie lipsita de greseli de ortografie, de exprimare sau de tastare. De aceea, inainte de a trimite CV-ul unei companii, este indicat sa-l recitesti cu maxima atentie.
Pe ce sa pui accent
La fel de important este ca CV-ul sa fie bine tintit catre jobul pe care il doresti. Prezentarea ta trebuie sa fie adaptata companiei si postului pentru care candidezi. Daca vei trimite acelasi CV la mai multe firme, pentru joburi diferite, fara sa-l personalizezi, nu vei avea prea multe sanse de reusita. „Nu este suficienta reactualizarea prezentarii tale, ci se impune personalizarea acesteia”, spune Alina Negrea, senior partner la A Plus Performance, din Bucuresti.
Evita exprimarile standard
De asemenea, este necesar sa pui accent pe punctele tale forte, dar sa te feresti de exprimari standard, preluate de pe Internet. Decat sa dai „copy paste” de pe site-uri de specialitate, mai bine incerci sa spui in cuvinte simple ce anume te caracterizeaza (ai grija ca trebuie sa poti si argumenta, in cazul unui interviu).
„Si nu te multumi cu o simpla enumerare a companiilor pentru care ai lucrat si a perioadelor respective, ci precizeaza pentru fiecare in parte, in maximum trei randuri, rezultatele sau realizarile pe care le-ai obtinut in cadrul lor”, spune Mihaela Scarlat, consultant la Advice Human Resources din Bucuresti.
Cat de important e?
Inainte de a scrie ceva, gandeste-te cat de relevant este acest lucru pentru cel care citeste. Recrutorul vrea sa gaseasca repede toate datele, sa fie lamurit inca de la prima vedere a CV-ului, sa nu trebuiasca sa-l reciteasca. De aceea si datele de contact, extrem de importante, trebuie asezate cat mai la vedere si eventual scrise cu un alt fel de font, pentru a „sari in ochi”.
Fara prea multe explicatii
Chiar daca ai schimbat mai multe locuri de munca, poate si la intervale mici de timp, asta nu inseamna ca trebuie sa explici in CV de ce ai plecat de la fiecare job. Vei avea timp sa vorbesti despre asta la interviu, desigur, daca vei fi intrebata.
Si lungimea CV-ului este importanta: straduieste-te sa spui in doua pagini, „inginereste” tehnoredactate, toata esenta. CV-ul trebuie sa fie structurat pe sectiuni si sa contina cat mai multe cuvinte cheie, de exemplu „experienta”, „calificare”, „cursuri”, „voluntariat”, „internship”.