Imaginea proprie conteaza foarte mult. Prima impresie pe care o faci unui angajator, de exemplu, sau daca te "asortezi" cu colegii sau/si cu specificul serviciului, este foarte importanta. Nu uita ca prima "intalnire" care determina si formeaza o impresie este cea care conteaza intotdeauna la inceput, orice s-ar spune, si aceasta se refera la: tinuta vestimentara, machiaj si accesorii. Daca mai ai si trasaturi armonioase ale fetei si o mimica placuta, pozitiva, aceasta ar putea constitui un bonus la imaginea ta si la impresia pe care o faci celorlalti. Daca esti draguta, ingrijita si in "consonanta" exterioara cu organizatia in care esti sau in care vei intra este o bila alba pentru succesul tau in cariera.
Nu uita insa ca acestea trebuie completate si de competente profesionale.
Fiind chestionati, 300 de importanti directori de personal au declarat ca judeca un salariat potential sau un functionar pe care se gandesc sa-l avanseze, in principal, dupa aspectul exterior. Se tine seama de performanta, dar, daca o persoana nu arata cum trebuie, aceasta nu va progresa. Asadar, cum trebuie sa aratam? Regulamentele si codurile de conduita fac ca totul sa para foarte simplu: trebuie sa te imbraci astfel incat sa arati atragatoare si ingrijita, trebuie sa fii protocolara, dar sic.
Totusi, oricate indreptare ai fi citit, ai putea gresi pentru ca a fi "prezentabila" difera de la companie la companie, ba chiar de la un departament la altul. Aceasta este o realitate indiferent daca serviciul respectiv impune sau nu o "uniforma" - ca atunci cand faci parte din armata sau esti medic.
Pe langa codurile protocolare, fiecare grup uman isi stabileste propriile coduri stilistice neprotocolare, familiare. Cineva poate sa nu-si dea seama de asta, mai ales daca este nou, dar acest cod vestimentar secret exista. Acest cod depinde, in parte, de natura societatii.Daca esti solicitata pentru un interviu la o companie mass media, de exemplu, trebuie sa fii imbracata "la moda" si in culori deschise. Dimpotriva, daca mergi la un interviu pentru angajarea la o institutie financiara, imbraca-te "conservator", in culori inchise. Aceste coduri pot fi, in sine, in totala contradictie cu regulile unui indreptar de moda. Daca porti, intr-o ambianta creativa, haine ca pentru o munca traditionala, ai putea parea plicticoasa si lipsita de talent.
Daca ai lucra la un birou de consultanta juridica inntr-un oras modest si iti vopsesti parul, chiar foarte discret, risti sa fii etichetata drept o femeie cu proasta reputatie.De fapt, orice hotarare in privinta imbracamintii trebuie sa o iei in functie de ceea ce vezi in jurul tau, in mediul de lucru in care te afli. Prin urmare, trebuie sa analizezi nu ceea ce crezi ca ar trebui sa se intample, ci ceea ce se intampla cu adevarat: taior sau nu; fusta sau pantalon; imbracaminte protocolara sau obisnuita; modele, forme si culori; stilul modei; bijuterii; coafura; fard.
Trebuie sa cercetezi si modul in care regulile se schimba in diferite situatii - daca lucrezi in afara biroului, daca va fi o intrevedere cu un client, daca pleci pe teren.
De asemenea, trebuie sa urmaresti modificarile subtile de "stil" cand se schimba seful unui departament care poate impune o abordare cu totul diferita fata de cea de pana acum. Cercetarea trebuie sa fie continua. Astfel, unghiile lungi si vopsite, admise pana acum, de exemplu, in anul in curs pot fi considerate de prost gust. O fusta incheiata jos cu nasturi, care era ultramoderna cand ai intrat in serviciu ar putea constitui o nota proasta in aprecierea ta la incheierea perioadei de stagiu. Si lista ar putea fi continuata...