Daca stai putin si te gandesti la modul in care se prezinta situatia in sfera profesionala, in general vorbind, vei ajunge la concluzia ca, mai devreme sau mai tarziu, fiecare dintre noi se regaseste in situatia de a negocia ceva, indiferent despre ce domeniu de activitate este vorba.
Nu ma refer acum la cazul in care tu vrei sa vezi un film, iar partenerul - Marele Premiu de Formula 1, ci, asa cum spuneam, la contextul profesional. Nu-i asa ca ti s-a intamplat, macar o data? Aspecte de mai mica sau mai mare importanta, in functie de context, dar, cu siguranta, conteaza mult pentru tine.
Chiar daca poate parea un lucru de la sine inteles, este esential sa tii cont de urmatorul fapt: stii, cu adevarat, unde vrei sa ajungi? De exemplu, sa presupunem ca ai o discutie cu superiorul tau in vederea obtinerii unei mariri de salariu. Pregatindu-te pentru aceasta intrevedere, gandeste-te: stii care este obiectivul tau? Stii ce majorare vrei sa obtii? Daca raspunsul este negativ, e foarte posibil sa iesi din biroul sefului cu acelasi salariu pe care il aveai si cand ai intrat. Prin urmare, inainte de a porni "la atac", este important sa iti fie foarte clar ce urmaresti.
Potrivit bizhelp24.com, una dintre conditiile imperios necesare pentru o negociere avantajoasa este aceea de a nu pierde nici un moment controlul si de a nu te lasa deturnata de la intentiile tale.
Pastrand exemplul care se refera la marirea de salariu, exista posibilitatea ca seful sa incerce sa devieze discutia, abordand problema celui mai recent proiect in care esti implicata, prezentarea pe care urmeaza sa o sustii peste cateva zile, si exemplele ar putea continua.
Raspunde-i, dar reia subiectul principal de indata ce prinzi momentul prielnic; cu alte cuvinte, nu-l lasa pe el sa treaca "la comanda", chiar daca, ierarhic vorbind, iti este superior."Informatia inseamna putere", spunea Alvin Toffler. Ar fi bine sa retii acest lucru si sa procedezi in consecinta. Andreea Dumitrache, PR Specialist Petrom, te sfatuieste sa vii "cu temele pregatite" in cazul in care te hotarasti sa ceri o marire de salariu: "Inainte de a cere ceva, indiferent despre ce este vorba, trebuie sa te informezi. Daca vorbim despre negocierea unui salariu, in primul rand trebuie sa stii care este tendinta pietei in ceea ce priveste veniturile pentru functia pe care o detii tu, si, in al doilea rand, care este 'plafonul' in firma.", considera Andreea Dumitrache.
Posteaza comentariu