Cum sa faci o impresie buna in 60 de secunde

S-a mai spus (si merita spus de cate ori se iveste ocazia) ca nu ai parte de o a doua sansa pentru a face o impresie buna. Iti aratam cum in doar 60 de secunde poti face o impresie buna pentru a obtine ce iti doresti in afaceri.



Pentru a avea succes in afaceri imaginea este cruciala. Iar pentru un antreprenor sau manager totul se reflecta asupra companiei: de la modul in care isi saluta partenerii pana la felul in care se imbraca. Daca nu ti se pare corect, gandeste-te la cat de mult se indentifica oamenii cu detaliile cele mai mici ale vietii.

Cum ar fi masina pe care o conducem, hartia folosita pentru corespondenta sau modul in care ne decoram biroul.



Ia-ti un moment pentru a te analiza. Te imbraci in concordanta cu domeniul in care lucrezi? Sunt hainele tale "profesionale"? Este parul tau ingrijit? Dar masina? Lucrezi intr-un domeniu in care este posibil sa fii judecat in functie de masina pe care o conduci? Daca un artist apare intr-o masina foarte veche, cu scaunele zdrentuite si cu toba de esapament rupta este posibil ca acest fapt sa nu trezeasca deloc controverse, dar aceeasi situatie este dezastruoasa pentru imaginea unui om de afaceri.




Atunci cand te evaluezi, arunca-ti un ochi si asupra materialelor de marketing. De fapt ar trebui sa le pui pe o pozitie prioritara in strategia de creare a unei imagini cat mai bune, pentru ca de obicei ele te reprezinta. Evident vei folosi hartie de calitate. Dar te-ai gandit sa folosesti gravuri argintii sau aurii pentru cartile de credit? Trateaza tot ce faci cu importanta pe care o acorzi aurului iar clientii tai se vor comporta asemenea.



Bineinteles ca nu exista substitut pentru adevaratul profesionalism.
Dar trateaza urmatoarele sugestii ca pe un cod de comportament. Este bine sa ai pe cineva care sa citeasca si sa re-citeasca fiecare bucatica de material scris care paraseste biroul tau. Asta inseamna corespondenta, elemente de marketing sau propuneri de afaceri. Fii intotdeauna calm si dispus de a da o mana de ajutor atunci cand raspunzi la telefon. Oamenilor le place sa faca afaceri cu persoane vesele, pozitive.



Recomanda pe altcineva atunci cand nu poti face fata. Oamenii iti vor respecta sinceritatea.
Ofera servicii si/sau produse de foarte buna calitate. Fa ceea ce ai promis si nu iti dezamagi niciodata clientii. Niciodata nu subestima concurenta. Nu faci impresie buna si in afara de asta ignoranta se poate intoarce impotriva ta. Cand un client sau un coleg se afla in dificultate, ajuta-l. Eroii nu sunt uitati usor.