Unul dintre domeniile pe care le poti accesa cu usurinta, chiar daca nu ai deloc experienta, este cel al vanzarilor. Astazi se cauta agenti de vanzari incepatori, dispusi sa invete si sa demonstreze ca-si doresc o cariera in acest domeniu. Pentru a reusi sa treci de interviul de angajare, trebuie sa dovedesti angajatorului ca esti o persoana perseverenta, cu mult simt practic. Va conta foarte mult cat de comunicativa esti. O persoana plina de entuziasm, careia ii face placere sa discute cu strainii, care stie sa se faca placuta, are toate sansele pentru a fi recrutata pe un post de junior in domeniul vanzarilor.
Fara pesimism!
Odata postul obtinut, trebuie sa dovedesti ca angajatorul nu a facut o greseala atunci cand te-a ales pe tine. In fond, daca nu te straduiesti, in vanzari nu prea ai sanse de supravietuire: de regula, plata depinde foarte mult de vanzarile pe care le-ai efectuat.
“De aceea, capacitatea de a persevera, chiar si in conditii dificile, cum sunt cele de acum, de criza, este foarte apreciata de angajatori. In fond, aceasta calitate face diferenta intre agentii care aleg sa ramana in aceasta profesie si cei care, in cele din urma, cedeaza”, explica Alina Negrea, senior partner la compania de resurse umane si traininguri APlus Performance, din Bucuresti. Ea le recomanda celor care sunt in pragul descurajarii sa-si caute resurse de automotivare. Acum ai prilejul sa-ti dovedesti ca ai facut alegerea corecta atunci cand te-ai indreptat spre un asemenea domeniu.
El spune ca extrem de importante, intr-o astfel de cariera, sunt atentia pe care o acorzi clientului si empatia cu acesta. Mai conteaza mult si siguranta, increderea pe care o inspiri, dar si corectitudinea. Nu te bucura daca ai reusit, prin metode mai putin ortodoxe, sa amagesti un client. Mai devreme sau mai tarziu, aceasta “reusita” se va intoarce inzecit impotriva ta.
Cat poti sa castigi
La interviurile de recrutare, agentilor li se explica faptul ca un agent de vanzari castiga “cat vrea”. De fapt, el castiga in functie de cat munceste si de comisionul acordat de firma la fiecare tranzactie.
Daca vrei sa-ti maresti si mai mult venitul, tot ce ai de facut este sa vinzi cat mai mult. Te poti folosi de networking, pentru a colabora cu alte firme. De asemenea, poti lucra pe diverse proiecte cu firme din domeniu sau poti colabora cu companii care au domeniul de activitate diferit, insa clienti asemanatori.
Posteaza comentariu