“Este suficient sa mergi cu ei la masa, sa ii ajuti si in probleme care nu tin de birou, sa mergi cu ei la un film, lucruri care in esenta sunt mici, dar care alcatuiesc un climat placut si ii fac pe angajati sa aiba incredere in tine”, este de parere Oana Datki, country manager al ConsulTeam Romania, firma ce ofera servicii de consultanta.
Castiga respectul celor din jur
De asemenea, modul in care muncesti, implicarea pe care o arati si mai ales exemplul pe care il dai sunt lucrurile care te pot ajuta sa castigi respectul celor din jur, sustin expertii in resurse umane. “Eu incerc tot timpul sa creez o atmosfera cat mai placuta in locul in care ne petrecem cea mai mare parte a timpului. Ma simt extrem de apropiata de colegele mele, ma bazez pe ele si le respect pentru ceea ce fac pentru organizatie si pentru ceea ce sunt ca oameni. Incerc permanent sa le ajut sa invete ceva nou si sa le sprijin in planurile lor”, sustine Oana Datki.
Experta considera ca managerul perfect este cel care reuseste sa-si adapteze stilul de management la personalitatea fiecarui angajat: unii subalterni se concentreaza pe detalii, altii vad ansamblul. Unii sunt orientati spre sarcini, altii spre oameni. Fiecare angajat are propriile asteptari, abilitati, propria personalitate. Un astfel de sef este ideal pentru a scoate ce e mai bun din fiecare, utilizand metode diferite.
Comunicarea, esentiala in relatia cu subalternii
De asemenea, sefii ar trebui sa-si cunoasca foarte bine angajatii si sa treaca bariera formala pe care fiecare subaltern o afiseaza in timpul programului. Bineinteles, acest lucru nu este deloc usor, insa prin mici gesturi si intrebari puse in momentele potrivite, de genul: "te simti bine?", "pot sa te ajut cu ceva?", poti castiga simpatia angajatilor si cu siguranta vei primi multe “bile albe” din partea lor.
Totodata, pauzele de tigara sunt momente ideale in care poti impartasi cateva "barfe" nevinovate si socializa cu subalternii, dar si sa te apropii cat mai mult de acestia.
Ofera feedback constructiv
Totusi, pentru a pastra o verticalitate in relatia cu angajatii, momentele de "relaxare" trebuie bine definite de cele in care "chiar lucram". In problemele de serviciu trebuie sa ramai in continuare sef si sa le spui subalternilor unde gresesc – asta insemnand sa oferi feedback constructiv, nu sa tipi si sa ii dai afara din birou daca au facut o boacana. “O distanta este normal sa se pastreze, dar e vorba despre una dictata de respect, si nu de antipatie si stres”, adauga specialistul.
Posteaza comentariu