Este inceputul saptamanii, iar colega mea, Ana, tocmai a ajuns la serviciu. Cei care o cunosc o pot descrie ca fiind angajatul ideal - entuziasta, mereu dornica de noi provocari, implicata in multe proiecte, persoana care ajungea la serviciu prima si pleca ultima.
Lucrurile au inceput sa se schimbe de cateva saptamani. La inceput, mai subtil - din atitudinea mereu pozitiva si proactiva a devenit o persoana posomorata. Ana se simte tot mai nemultumita din cauza lipsei de progres in cadrul companiei, nu se mai simte ca parte a unei echipe si, pentru prima oara, a inceput sa isi foloseasca zilele de concediu medical.
Ceea ce Ana nu realizeaza este ca acestea sunt semne clare ale faptului ca stresul de la serviciu a inceput sa o afecteze tot mai mult.
Cercetarile arata faptul ca, in ultima perioada, din ce in ce mai multi angajati se afla in situatia Anei. Conform unui studiu realizat de Comisia Europeana, 70% dintre romani se simt impovarati de munca desfasurata zi de zi. Iar psihologii sustin ca efectele stresului asupra angajatilor se manifesta semnificativ - de la probleme de sanatate fizica (spre exemplu, oboseala acuta, migrene, ulcer) si psihica (anxietate, frustrare, apatie, depresie), pana la deces.
Un alt studiu a demonstrat faptul ca femeile sunt cu 60% mai predispuse sa sufere din cauza stresului la servicu decat barbatii.
Dincolo de a avea grija de noi, este important sa stim cum ii putem ajuta si pe cei din jur, in special atunci cand observam ca trec prin perioade mai stesante. Iata, asadar, cateva modalitati prin care ii putem sprijini pe cei din jur: