Cum devii o angajata indispensabila?

Angajatul indispensabil este implicat, da dovada de responsabilitate in modul de abordare a diferitelor sarcini, iar productivitatea lui e una pe masura. Se bucura de o...

Angajatul indispensabil este implicat, da dovada de responsabilitate in modul de abordare a diferitelor sarcini, iar productivitatea lui e una pe masura. Se bucura de o incredere mare din partea sefului, colegilor si clientilor, oferind garantia ca pe el se poate conta oricand.

De asemenea, exista si angajati care au o inteligenta deosebita, putere analitica sau pricepere de a lucra cu oamenii. Insa atributul cel mai important, prin care un astfel de angajat isi castiga acest statut, este urmatorul: cu greu poate fi inlocuit de altcineva la serviciu, pentru proiectele existente sau pentru dezvoltarea companiei.

Desigur, pana la proba contrarie, nimeni nu este de neinlocuit.

Metode eficiente pentru a deveni „de neinlocuit”


Foarte pragmatic, unii angajati stiu sau invata sa scurteze perioada in care reusesc sa ajunga indispensabili. Combina competentele reale si rezultatele obiective cu abordari de impresionare a angajatorului. Iata care sunt si cum procedeaza ei:

  • Angajatii care vin primii la serviciu si pleaca ultimii; pentru a depasi recomandarea neetica de a apela la “politici de luat ochii sefului”, in tot acest timp trebuie sa munceasca in mod real, cu folos, nu doar sa para ocupat.
  • Angajatii care accepta sarcini pe care altii nu doresc sa le faca, motivati de provocari si de dorinta de perfectionare.
  • Angajatii carora le pasa in mod real de companie, colegi si echipa si sunt gata oricand sa ajute.
  • Angajatii proactivi, care au idei de imbunatatire, nu numai pentru jobul lor, ci si pentru alte aspecte pe care le observa si pentru care au competente.
  • Angajatii loiali, care refuza sa se implice in micile bisericute care se formeaza inevitabil la serviciu, care nu sar din post in post si care sunt alaturi de companie atat in momentele bune, cat si in perioadele mai dificile.

Pentru a ajunge la o astfel de performanta, un angajat indispensabil trebuie sa inteleaga foarte bine cultura organizationala, sa stie ce are de facut si sa nu se complaca in mediocritate, pe principiul ”merge si asa”.
Deopotriva adevarat, acesta ar trebui sa fie tratat pe masura, sa i se arate ca este apreciat de manager, pentru ca un om astfel construit va sti cum sa raspunda la ce i se ofera.