Pentru a avea succes in activitatea profesionala si a-ti construi o cariera solida, nu este suficient sa fii bine pregatita, sa ai cat mai frecvent initiative si sa-ti predai proiectele cu rigurozitate de ceas elvetian. Modul de a relationa cu cei din jur este deosebit de important. Cu atat mai mult cu cat este un aspect de care, adesea, nu suntem constienti si, pe fondul oboselii si al stresului acumulat, putem face greseli fara sa ne dam seama. Iar apoi, ne intrebam de ce atitudinea celor din jur s-a schimbat...
Te-ai putea gandi ca, in definitiv, nu este o problema prea mare, intrucat tu esti, prin firea ta, amabila cu toata lumea si, prin urmare, nu vezi niciun impediment.
De exemplu, Andreea Dumitrache, PR specialist Petrom, iti atrage atentia sa nu uiti niciodata de aspectul fizic si de felul in care te imbraci. Probabil te gandesti ca asta este ceva de la sine inteles, dar omul nu ar trebui sa fie prea sigur de sine, pentru ca exact atunci se poate intampla sa greseasca.
"Tot timpul trebuie sa arati impecabil, chiar daca ai avut o perioada mai dificila, esti epuizata sau nu te simti bine. In situatii extreme, este de preferat sa lucrezi de acasa, daca este posibil, decat sa apari la serviciu palida si cu parul nearanjat.", spune Andreea Dumitrache.
In context, unul dintre cele mai importante aspecte se refera la modul in care te comporti cu oamenii din jur. Iar acest lucru este valabil, cum spune o vorba veche, "de la vladica pana la opinca". Astfel, degeaba esti amabila cu managerii, daca pe secretare le tratezi ca si cum ar fi niste angajate inferioare. Nu are niciun rost sa-l saluti politicos pe seful departamentului de Resurse Umane, daca tocmai ai raspuns in doi peri la salutul portarului.