Dupa ce cauti cinci minute sacoul preferat, iti amintesti ca e dat la curatatorie. Azi iei pranzul cu un agent imobiliar, treci pe la banca sa platesti ratele, seara mergi la doctor, iar cand vii acasa trebuie sa scoti masina din service. Pana atunci insa, te asteapta la birou zecile de emailuri carora trebuie sa le raspunzi. Cum sa le mai tii minte pe toate?
"Pentru a te debarasa de gandurile care te coplesesc, trece-le pe liste!", te sfatuieste Dominique Loreau, autoarea cartii "Arta listelor". "Acestea sunt un mod eficient, accesibil si amuzant de a te elibera de framantarile interioare", crede autoarea. Inspirandu-se din practica meditativa, ea te sfatuieste sa notezi tot ce iti trece prin cap pentru a atinge linistea interioara.
Stabilirea prioritatilor
Pusa in fata faptului implinit si cu o gramada de griji pe cap, iti va fi foarte greu sa alegi una prioritara, de aceea este bine sa stii dinainte exact ce ai de facut. Site-ul Coupdepouce.com te sfatuieste sa "treci pe hartie tot ceea ce vrei sa faci si apoi sa extragi o lista scurta cu trei elemente, care reprezinta prioritatile tale realiste din ziua respectiva.
Ascunde restul listei. Pentru ca treburile nu se vor rezolva singure, este inutil sa le ai mereu in fata ochilor si sa fii stresata din cauza lor. A doua zi, vei bifa ceea ce a fost facut in ziua precedenta si vei adauga noi sarcini, selectand iar trei noi prioritati".
Exista insa si varianta in care iti fixezi in avans ce ai de facut. Pentru a fi sigura ca nu ai uitat sa faci nimic din ceea ce este important, este bine sa te gandesti cu o zi in avans la aceste lucruri si sa le notezi, in ordinea importantei lor. "Aceasta lista te va face sa constientizezi tot ceea ce ai dus la indeplinire. In caz contrar, vei face o multime de gesturi mici, fara sa ai impresia ca ai avansat", spune Nathalie Bureau, autoarea cartii "Arta organizarii".
"Faptul de a face liste iti poate crea iluzia ca tu controlezi lucrurile. Daca pleci de la premisa ca totul este posibil, vei considera ca, daca nu reusesti sa faci totul, inseamna ca nu esti bine organizata sau nu stii sa iti gestionezi timpul. Astfel, listele sunt un mod de gestionare care se impune pentru a profita, pe cat posibil, de viata, multiplicandu-ti activitatile", sustine site-ul Coupdepouce.com.
Comentarii (1)
Fa bani de acasa scriind articole. www.scriearticole.wordpress.com
Posteaza comentariu