De la personajele shakespeare-iene si pana la modernul Jerry Maguire, impresarii au fost portretizati ca fiind destul de lacomi si nemilosi. Totusi, cand vine vorba de a avansa in cariera ta profesionala, nu crezi ca ar fi extraordinar sa poti avea un astfel de sfatuitor?
Probabil ca nu esti o vedeta de cinema si nici nu apari in reviste bine vandute de pe piata, dar asta nu trebuie sa te impiedice sa te poti prezenta ca un adevarat star in lumea ta. In continuare poti afla 8 modalitati care te pot ajuta sa actionezi fiind propriul tau impresar.
Fa-ti o documentatie personala asupra realizarilor, cunostintelor si indemanarilor tale. Agentii Juliei Roberts sau cei ai lui Tom Cruise au o imagine foarte clara in ceea ce priveste valoarea pe care acestia o pot adauga unui film. Strange cat mai multe copii dupa evaluarile profesionale care ti-au fost facute si fa o lista cu toate proiectele importante la care ai lucrat, incluzand specializarea ta de baza si contributiile, la care poti adauga si beneficiile pe care munca ta le-a adus companiei la care lucrezi.
Produsul pe care il vinzi esti tu. Constientizeaza care sunt calitatile cele mai vandabile si atractive ale persoanei tale, apoi gandeste-te la toate posibilitatile in care le poti aplica. Castiga capacitatea de a sublinia aportul pe care il poti aduce intr-o companie, demonstreaza ca esti o persoana pasionata de ceea ce faci si arata ca esti cea mai buna persoana pentru functia respectiva.
Fa-ti cunoscut numele si calitatile in cadrul anumitor cercuri de persoane avizate. Este vorba de securizarea angajamentelor facute in cadrul unei conferinte sau trimiterea de materiale informative la diverse publicatii de specialitate. Poti incerca chiar o activitate de voluntariat pentru companiile non-profit sau te poti implica intr-un proiect din compania ta, care nu vizeaza tocmai specialitatea ta actuala.
Potrivit lui David Chase, unul dintre cei mai de succes impresari de la Hollywood, trebuie mai intai sa ai o imagine generala asupra situatiei si sa te feresti de diversele curente care iti afecteaza afacerea temporar. Intelegand schimbarile care se produc in industrie, compania ta si economia te vor ajuta sa fii primul(a) care va observa si va beneficia de anumite oportunitati.
Aprofundeaza domeniul si construieste relatii cat mai bune cu colegii de serviciu si cu superiorii, astfel incat sa fii chemat(a) ori de cate ori apare un proiect nou. Arata-le celor din jur ca ii admiri si ca le apreciezi munca. Dezvolta-ti relatiile in permanenta si pastreaza-ti contactele cat mai activ si nu doar atunci cand ai nevoie de ceva! Aratandu-ti aprecierea si avand mereu ceva valoros de oferit, acestea sunt cele mai bune modalitati pentru ca telefoanele sa-ti fie returnate.
Daca exista ceva ce iti doresti cu adevarat, fa totul pentru a obtine ceea ce vrei! Un alt legendar impresar din lumea sportului, Donald Dell, avertizeaza ca este mult mai bine sa fii perseverent(a) decat sa risti sa pierzi o afacere doar pentru ca nu ai fost suficient de perseverent(a). In cartea scrisa de Dell, "Minding Other's People Business", acesta scrie: "daca pot modifica o afacere cu un simplu 'dar ce ai parere ai de acest lucru?' sau 'sa presupunem ca facem astfel...', aceasta atitudine iti va aduce mai multe satisfactii decat un simplu "da" conventional".
Potrivit lui Donald Dell, negocierile sunt castigate de o foarte buna pregatire. Inainte de a incepe o negociere, Dell te sfatuieste sa lucrezi impreuna cu un partener pentru a preintampina o serie de intrebari si scenarii extrem de dificile care ar putea aparea in timpul intalnirii. Pregateste-te pentru a-ti pastra pozitia sau pentru a o refuza. De asemenea, acesta atentioneaza cu privire la jocurile folosite in general de barbati: "Fixeaza un pret care sa se bazeze pe fapte justificabile si ramai la el. Ceilalti vor putea sa spuna: 'Nu-mi place oferta ta', dar niciodata nu vor face afirmatia: 'oferta ta este ridicola'".
Oricine poate fi refuzat. Specialistii sustin ca a ajuta un client sa faca fata dezamagirilor este la fel de important ca si sarbatorirea unei victorii; trebuie sa-ti doresti sa-i oferi tot sprijinul de care esti in stare pentru a-ti ajuta clientul sa mearga mai departe. Acesta este sfatul oferit de agentul literar si de televiziune, Peter Benedek care a avut curajul de a propune canalului HBO serialul "The Sopranos" dupa ce acesta fusese respins de catre televiziunea Fox.
De cele mai multe ori diferenta dintre succes si esec este increderea pe care o ai in tine insuti atunci cand se pare ca nimeni nu iti mai acorda aceasta incredere. Fiind propriul tau aliat si actionand ca si cum ai fi propriul tau impresar, iti vei imbunatati imaginea, increderea si cariera. Si nici nu va trebui sa-i platesti nimanui 15% din profit!