Dupa o vacanta atat de plina cum este cea de sarbatorile de iarna, revenirea la serviciu este foarte dificila... Zile intregi nici macar nu ti-a trecut prin minte vreun gand legat de birou sau proiecte, iar acum te trezesti brusc ca este din nou luni, a inceput o noua saptamana si trebuie sa te "ingropi" iar in rutina...
Pentru a face aceasta tranzitie cat mai usoara, citeste sfaturile noastre. Speram ca perspectiva unui nou an de munca sa nu fie chiar atat de sumbra...
Recunoasterea. Acesta este primul pas: sa recunosti ca te simti pur si simplu devastata si daramata ca te-ai intors la birou. Este un sentiment firesc dupa zilele de Craciun si dupa revelionul in care te-ai distrat de minune, asa ca cel mai bine ar fi sa il pui pe tapet in mod deschis, fara sa te ascunzi dupa deget: nu ai chef de munca si iti este destul de greu sa iti intri din nou in mana, dupa aceasta pauza.
Te asiguram ca vei scapa de neplacuta senzatie. Ca in orice alta situatie, lipsa exercitiului isi spune cuvantul - o data ce iti vei deschide computerul si iti vei reaminti in ce stadiu ai lasat proiectele din anul trecut, iti vei reveni si vei incepe lucrul, cu adevarat. In plus, pentru moment, munca este o activitate care te revigoreaza si in curand iti vei da seama ca macar ceva de la job tot ti-a lipsit: sa fii activa...
Pana una-alta, in loc sa incerci sa negi sentimentul de dezamagire pe care il simti in prima zi sau prima saptamana de cand te-ai intors la serviciu, observa-l si ia-l asa cum este. Nu incerca sa il schimbi - va trece de la sine.
De verificat mail-ul. Avand in vedere faptul ca suntem dependenti de mail-uri, mesaje vocale si tot ceea ce inseamna tehnologia la nivel de comunicare, exista foarte multe sanse sa te astepte incredibil de multe mesaje in inbox-ul casutei de mail. Ca atare, vei avea nevoie de timp sa le citesti, sa le asculti, sa le sortezi sau sa le stergi.
Anunta-ti colegii si colaboratorii ca ai de facut aceasta operatiune care, stim cu totii, dureaza destul, si spune-le ca ii vei contacta pentru a rezolva diferite probleme de indata ce iti vei "curata" mail-ul, mesageria vocala etc.
O saptamana mai scurta. O idee foarte buna este sa iti alegi data de incepere a serviciului astfel incat saptamana de lucru sa fie una cat mai scurta posibil - in acest fel, tranzitia va fi mult mai usoara.
Se intrevad schimbari. Atunci cand suntem in vacanta, reusim sa vedem mult mai clar schimbarile pe care ar trebui sa le facem la locul de munca. Acest lucru poate presupune si cautarea unui alt job... Identifica un pas, oricat de mic, pe care il poti face astazi pentru a incepe implementarea schimbarii remarcate. Maine vei putea face al doilea pas, continuand apoi acest drum, pana la final.
Mai multa grija de tine. Gandeste-te la lucrurile pe care le poti face pentru a avea o mai mare grija de propria persoana la locul de munca. Acest lucru include: mai multa apa consumata, distanta pastrata de persoanele negative si "toxice", "Nu" spus mult mai des, ordine si disciplina pe birou etc.
Nu te lasa coplesita! Unul dintre cei mai mari dusmani ai muncii de buna calitate este faptul ca te simti coplesita de task-uri si responsabilitati. Poti scapa de aceasta problema daca:
te opresti, inchizi ochii si iei o pauza de 3-5 minute. Simplul gest de a inchide ochii te ajuta sa te calmezi si sa incetinesti ritmul.
concenteaza-te asupra sarcinilor pe care le ai de indeplinit in urmatoarele 5 minute (sau mai putin). Axeaza-te doar asupra lucrului respectiv si incearca sa finalizezi fiecare task in parte, nu mai multe in acelasi timp. Cu siguranta ca ai foarte multa treaba, ca ai o meserie stresanta si responsabilitatile te doboara, insa nu uita ca nu esti prizonier de razboi si nu poti functiona mecanic...
Construieste relatii. Oamenii nu renunta la joburi. De regula, isi parasesc managerii. In cele mai multe cazuri, ceea ce ajuta o anumita persoana sa reziste intr-un loc de munca este calitatea relatiilor pe care le are cu ceilalti colegi.
Exista cineva in biroul, departamentul sau firma ta fata de care ar trebui sa ai o comunicare mai buna? Daca da, renunta la mandrie, orgolii si alte detalii care te tin in loc si incearca sa vezi daca poti construi o relatie mai buna cu respectiva persoana. Este mult mai usor sa ceri ajutorul oamenilor daca va leaga deja o relatie...
Ocupa-te de proiectele mari. Daca ai un proiect amplu de care ar fi trebuit sa te ocupi, dar pe care l-ai amanat pana dupa sarbatori, saptamana aceasta este momentul sa te apuci de el. Fixeaza-ti timp pentru a discuta toate detaliile cu toate persoanele implicate.
Inainte de a incepe sa lucrezi la el, cere ajutorul unui coleg si, la final, cere-i parerea - este indicat sa ai o persoana de incredere care sa discute cu tine si care sa te ajute sa faci o trecere in revista a lucrurilor spuse, intamplate si concluzionate. Cere sfaturi legate de tactici si strategii, pentru a putea rezolva toate posibilele probleme cu multa gratie, diplomatie si sinceritate.
Posteaza comentariu