Cat de mult conteaza sexul partenerului de afaceri intr-o relatieprofesionala? Raspunsurile difera, in functie de punctul de vederedin care sunt privite lucrurile. Important este sa intelegi ca existadiferente, pe care le poti intoarce in avantajul tau.
"Intr-o relatie profesionala reala, sexul partenerilor de afaceri nuconteaza. Comunicarea se face intr-un alt registru", este de parereCatalina Stan, CEO al firmei de relatii publice BDR. "In multe dinrelatiile noastre de afaceri partenerii nostri sunt femei; regasescla ele aceleasi atribute care le situeaza in pozitia de lider: tenace,dar rar agresive".
Parerea omului de afaceri este completata de cea a psihologilor, carespun ca intelegerea diferentei dintre sexe la locul de munca este lafel de importanta ca intr-o casnicie.
Relatiile inter-umane
Pentru multe femei, la locul de munca, aspectul social este la fel deimportant precum cel profesional. Ele sunt, uneori, mult prea sensibilevis-a-vis de sentimentele colegilor de serviciu; de aceea, sunt maivulnerabile: pot fi ranite daca ideile le sunt respinse si tind sa iapersonal criticile.
Sefii
Sefii barbati tind sa coordoneze echipa intr-o maniera directa, in timpce femeile care au un post de conducere manifesta mai degraba aptitudinide management "soft", bazate pe partea emotionala a lucrurilor. Ele augrija ca si familia de la birou sa fie fericita.Desigur, exista si exceptii. Unele femei-sef, cu o cariera de succes,nu sunt tocmai prietenoase cand vine vorba de coordonarea subalternilor.
Lucrul sub stres
In momente de stres, precum dead-line-uri presante, femeile sunt, ar spuneun programator, "multi-tasking", fiind capabile sa pastreze echilibrul siin aceste situatii intre viata profesionala si cea personala. Barbatiitrebuie sa rezolve problemele pe rand. De asemenea, ei refuza sa cearaajutorul colegilor, vazand acest lucru ca pe un semn de slabiciune.Aceste comportamente diferite genereaza manifestari diferite ale stresuluila locul de munca. Barbatii devin agresivi, pot avea simptome legate delucrul in tensiune precum insomnii sau iritabilitate, in timp ce femeilesunt expuse mai degraba depresiei.
Barbatii se pricep mai bine la auto-promovarea profesionala. Nu o spunemnoi, ci psihologii. Tine de stilul de comunicare; ei folosesc un limbajmult mai hotarat, precum "pot sa fac asta", "ma pricep" etc.Femeile se simt mai putin confortabil in a-si "vinde" punctele tari -considera acest lucru semn de aroganta. Ele sunt mai precaute si tindsa foloseasca expresii mai putin transante, precum "cred", "probabil caas putea" etc.
Solutiile tin de cele mai multe ori de context. Nu uita: cartea tade vizita sunt realizarile si cunostintele profesionale, care, odatarecunoscute si acceptate de colegii tai, te vor ajuta sa iti obtiistatutul meritat in echipa.
"Uneori chiar daca nu raspunzi la glume sau chiar daca incerci sa aide-a face cu colegii de serviciu doar atat cat iti permite relatiaprofesionala, tot o sa ai parte de glume pe seama ta si tot nu o saprimesti un simplu , pe care il meriti. Trebuie sa te impuipoliticos si sa iti faci colegii de serviciu sa inteleaga ca tu nu estinevasta de acasa unde el are pretentii si tu executi. Iti trebuie rabdaresi multa dibacie,trebuie sa combini bunul simt cu impunerea si respectul"- c_negru
"E bine sa incerci sa pastrezi distanta si lipsa de reactie la glumelelor si, cu timpul, cred ca isi vor da seama ca nu esti persoana cu caresa-si permita sa faca glume" - agneasa