Patronii isi urmaresc angajatii direct de pe email

Criza ii determina pe tot mai multi angajatori sa-si doreasca niste salariati care sa munceasca neobosit si care sa nu traga chiulul.
Criza ii determina pe tot mai multi angajatori sa-si doreasca niste salariati care sa munceasca neobosit si care sa nu traga chiulul. De aceea, patronii prefera, in ultima perioada cel putin, sa investeasca in aparatura performanta, de supraveghere si monitorizare a angajatilor, astfel incat sa fie siguri ca personalul e la datorie si munceste, nu doar se preface stand la calculator, de vorba pe Messenger ori Facebook.

Dan Gurghian, business development manager la Amplusnet, spune ca situatia economica si sociala a facut sa existe un interes tot mai mare pentru aplicatiile de monitorizare a angajatilor
: "Managerii cauta inovatii tehnologice care sa permita cresterea continua a productivitatii muncii, in incercarea lor de a reduce cat mai mult riscurile si costurile.
In acelasi timp, datorita dinamicii mediului de business, este dificil sa intretina relatiile de business fara sa-si piarda focusul asupra altor aspecte care tin de dinamica interna a companiei, cum ar fi, de exemplu, productivitatea muncii sau managementul eficient al proiectelor".

Seful stie ce ai facut la calculator si pentru cat timp


De aceea astazi aproape ca nu exista multinationala fara camere de luat vederi sau fara programe speciale de urmarire a activitatii de la computer, de tipul Cyclope - Monitorizare Angajati. Aceasta din urma este o aplicatie software care ofera date despre modul in care angajatii isi desfasoara activitatea folosind calculatorul. Practic, cu o asemenea aplicatie, seful poate afla ce anume ai facut la calculator si pentru cat timp.
Ultima versiune Cyclope permite managerilor sa verifice rapoartele de activitate direct din casuta de email, inclusiv un top al productivitatii muncii.

Cand se impun procedurile de supraveghere


Monitorizare, supraveghere, control... Toate par a fi cuvinte cu conotatii negative pentru angajati. “La inceput, eram foarte stresata din cauza camerei de luat vederi. In timp m-am linistit, pentru ca eu oricum chiar lucram opt ore la serviciu, nu stateam la taclale pe mess”, spune Lavinia V., call-center. Tudor V., agent de vanzari, este insa de alta parere: “Ma simt ca un sclav pe o plantatie bine pazita. Singurul lucru bun din montarea camerelor de luat vederi a fost faptul ca s-a cam renuntat la vocabularul vulgar. Si cred ca ar mai fi unul: s-a intetit foarte tare competitia intre colegi, ceea ce, pana la urma, e de bine atat pentru angajator, cat si pentru angajati”.

Prin urmare, cand ar trebui sa se aplice astfel de masuri de genul “ochiul si timpanul”? Oana Datki, country manager la ConsulTeam, spune ca, daca este vorba despre activitati care implica gestiunea marfurilor, a banilor, transporturi de valori, existenta unor proceduri de supraveghere si control este esentiala, pentru ca reprezinta un mijloc sigur de asigurare a eficientei si securitatii activitatii.

Experta mai spune ca atunci cand este vorba despre activitati de birou, situatia se schimba: “Nevoia instituirii unor astfel de metode este un efect al lipsei unor sisteme de evaluare a performantei eficiente.
In cazul in care rezultatele si implicarea angajatilor se pot masura pentru fiecare proiect, atunci astfel de sisteme nu-si au rostul. Putem sa folosim exemplul companiilor care au implementat program de lucru flexibil si posibilitatea de a lucra de acasa. Chiar nu conteaza numarul de ore sau numarul de pauze de tigara, ci respectarea deadline-ului proiectului si livrarea rezultatelor”.
Insa aceste principii, subliniaza specialista, nu se pot aplica in orice domeniu de activitate, astfel incat nu se poate generaliza.

“Folosirea metodelor de monitorizare trebuie evaluata de la caz la caz. Poate sa fie justificata sau poate, dimpotriva, sa aiba efecte extrem de negative in cazul in care nu este justificata”, este de parere Oana Datki.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod