Mihaela Stroe, doctorand in comunicare, general manager la compania Acta Nonverbal, spune ca si felul in care tii palma, atunci cand intinzi mana, spune ceva despre tine. “Podul palmei orientat in jos arata ca vrei sa-ti domini interlocutorul, in timp ce indreptat in sus arata deschidere, dar si supunere”, spune specialista.
Si strangerea de mana trebuie sa fie ferma, nicidecum moale, pentru a nu indica timiditate si neincredere.
Priveste in ochi
Expertii mai spun ca in timpul discutiei cu angajatorul este foarte important sa pastrezi contactul vizual. “Daca privirea persoanei respective te intimideaza, fixeaza un punct aflat in mijlocul fruntii. Vei da impresia ca o privesti in ochi, iar tu te vei simti confortabil”, recomanda Alin Ghizasan, business-coach.
Si nu subestima niciodata puterea unui zambet. Insa mare atentie la falsitate! Un zambet doar de complezenta se distinge clar de unul din toata inima. Cand surazi deschis, sincer, spun specialistii in comunicare nonverbala, iti zambesc si ochii, iar toate trasaturile fetei se destind.
Stai drept pe scaun
Si pozitia corpului vorbeste despre tine la interviul de angajare. Daca vrei sa-ti arati interesul pentru persoana cu care discuti, indreapta-ti corpul catre ea, indiferent ca stai jos sau in picioare. “Daca te afli la o masa, fie ca stai rezemat sau nu de spatar, alege o postura dreapta. Nu te tolani pe scaun ca intr-un sezolong!”, mai spune doctorand Mihaela Stroe.
Totodata, este indicat sa nu tii bratele sau/si picioarele incrucisate, pentru ca o astfel de pozitie poate insemna o atitudine de “dezaprobare, nesiguranta, respingere, defensiva, nervozitate sau incordare”.
Atentie la haine!
Inainte de a merge la un interviu de recrutare, gandeste-te o clipa: pentru ce post candidezi? Daca este vorba despre un job unde creativitatea este cuvantul de ordine, atunci poti sa te “joci” cu hainele si culorile. Daca tintesti un post de ofiter de credite intr-o banca, atunci costumul este cel mai indicat. Practic, trebuie sa te incadrezi intr-un anume cod vestimentar, practicat de cei care lucreaza la compania la care aspiri si tu. Indiferent ce haine alegi, specialistii spun ca este extrem de important sa te simti bine in ele.
Nu vorbi prea tare
La discutia cu intervievatorul nu trebuie sa vorbesti in soapta, dar nici sa ai un ton prea ridicat. Chiar si cand iti contrazici interlocutorul, poti sa o faci pe un ton ferm, dar nu rastit. “Daca vorbesti cu voce joasa, interlocutorul va fi obligat sa iti raspunda in acelasi mod”, explica Mihaela Stroe. Ea sugereaza ca inainte de interviu, acasa, sa te inregistrezi citind ceva cu voce tare. “Asculta apoi caseta. Daca nu esti multumit de rezultat, fa exercitii de dictie si respiratie, ca sa-ti imbunatatesti tonul si intonatia vocii”, spune specialista in comunicare.
Fara ticuri nervoase
Chiar daca ai emotii mari, incearca sa nu ti le manifesti. Nu te juca cu pixul, nu bate darabana, nu-ti trece la cateva secunde mana prin par, nu da din picioare, nu-ti pune mainile pe fata. “Daca esti prea surescitat, tine-ti mainile strans impreuna, dar nu incrucisate. Si nu-ti freca mainile! Mai bine ia notite pe un carnetel”, sugereaza Mihaela Stroe.
Posteaza comentariu