Raspunsul la aceasta intrebare este evident: da! Altfel am fi 100% rationali in tot ceea ce facem timp de 8 ore sau chiar mai mult, atat cat ne petrecem la serviciu. Intr-un studiu legat de emotiile la locul de munca s-a ajuns la urmatoarea concluzie: 32% dintre noi nu suntem deloc fericiti la locul de munca, iar 86% dintre noi credem ca performantele noastre sunt strict legate de ceea ce simtim in legatura cu job-ul pe care il avem.
Ganditi-va ca ne petrecem la serviciu o patrime sau chiar o treime din viata noastra adulta, asa ca, vrem sau nu, locul nostru de munca are un impact semnificativ asupra vietii noastre.
Cand suntem fericiti, devenim mai creativi, mai flexibili, mai deschisi. Iar emotiile la birou, pozitive sau negative, au un real impact asupra motivatiei noastre. Ce ne poate face fericiti, sau macar multumiti, la locul de munca?
Atingerea obiectivelor poate fi un motiv de bucurie. Atata vreme cat avem obiective clare, destul de provocatoare, care ne pun in valoare calitatile noastre si ne fac sa ne descoperim si alte puncte forte, atunci fiecare dintre noi poate experimenta placerea lucrului bine facut, bucuria realizarii si ne poate incarca de energie. Este foarte important sa exprimam bucuria, sa ne simtim plini de energie. Ne va fi de folos noua insine, dar si celor din jur: zambetul este molipsitor, nu?
Feedback-ul primit si recunoasterea meritelor au un impact pozitiv asupra noastra. Este foarte important sa stim sa primim felicitarile si complimentele celor din jurul nostru atunci cand le meritam si nu sa ni se para ca era normal sa facem asta. E job-ul nostru! Experimentati bucuria "loviturilor" primite sau date si va veti face ziua de munca mai frumoasa!
Colegii ne pot face viata mai placuta la job! Este evident ca relatiile interpersonale au un impact foarte mare asupra emotiilor noastre, iar noi femeile, tindem chiar mai mult catre relationare decat barbatii. Oferirea suportului, colegialitatea adevarata sau chiar prieteniile fac diferenta dintre un loc de munca neplacut, rece sau chiar ostil si unul in care te duci cu placere datorita colegilor, chiar si atunci cand nu iti place seful.
Ce ne deranjeaza insa la locul de munca? Sunt multe lucruri, printre care: managementul prost, prea multe sarcini si prea multe deadline-uri, colegii necooperanti, politicile companiei si birocratia. Evident, sunt mult mai multe, fiecareia dintre voi probabil ca va mai vin in minte inca vreo doua-trei motive de frustrare la job! Ce facem in aceste cazuri? Vorbim cu cei in care credem ca putem avea incredere, ne concentram pe altceva mai placut, ne straduim sa facem fata situatiei si emotiilor, iar, cateodata, din pacate... mancam! Nu sunt probabil cele mai bune solutii atata vreme cat nu rezolva situatiile, dar asta se intampla! Este de preferat insa, sa gasim o cale de rezolvare a problemelor care ne produc emotii negative: sa discutam cu cei implicati direct, si nu la o tigara, sa gasim solutii pentru acea situatie, sa nu amanam, ascunzandu-ne in spatele unor sarcini mai placute, gandindu-ne ca poate se rezolva de la sine si, mai ales, sa ne abtinem sa mancam...
Nu este deloc recomandat sa ne lasam prada emotiilor negative si sa pufnim in dreapta si-n stanga, sa ne facem planuri de razbunare, sa vanam greselile celorlalti sau sa barfim. Si nu este, de asemenea, deloc bine pentru sanatatea noastra sa ne aranjam un zambet larg si fals catre sef, sa fim o "yes woman" si sa facem lucruri pe care nu am vrea de fapt sa le facem. Poate credeti ca e bine pentru cariera, dar cat de multumite sunteti de voi dupa ce faceti astfel de compromisuri? Ce exemplu ati fi pentru copilul vostru daca v-ar vedea comportamentul?
Este de preferat sa fim noi insene de fiecare data, sau macar in marea majoritate a cazurilor! Bucurati-va de ceea ce vi se intampla bun in job-ul vostru, apreciati-va la adevarata valoare, apreciati-i si pe cei de langa voi, zambiti mai mult!
Iar pentru "zilele negre":
Luati-va o pauza de 10 minute si plimbati-va pentru a iesi din starea negativa in care va aflati;
Discutati situatia si gasiti solutii cu un coleg de incredere, nu la o tigara, de nervi, cu oricine se nimereste; - Faceti-va o lista cu "nu vreau sa..." si va va fi de mare ajutor pe viitor. Puneti acolo exact ceea ce nu vreti sa vi se intample: nu vreau sa fiu nepregatita, nu vreau sa par distrata, nu vreau sa fiu luata prin surprindere etc.;
Ganditi-va la posibile solutii in legatura cu ceea ce nu merge prea bine. Cateodata ramanem paralizate si nu mai stim ce trebuie facut. Ei bine, intotdeauna exista o solutie si e bine sa fii tu aceea care o gaseste, nu altcineva!
Actionati! Stiti cum se spune: "degeaba te superi, ca oricum iti va trece!", asa ca puneti lucrurile in miscare in sensul bun, gasiti-va motivatia si resursele care va pot face sa vreti si sa puteti sa va miscati catre rezultate pozitive si... actionati!
Nu uitati ca oricat de rau poate sa para un eveniment la locul de munca, sta in puterea nostra sa avem o atitudine pozitiva fata de el. Nu uitati ca in orice situatie exista si partea buna. Cautati-o intotdeauna, concentrati-va pe asta, gasiti solutii si urmati planul. Rezultatele nu vor intarzia sa apara! Depinde numai de voi! Fiti altfel decat majoritatea, invatati sa fiti stapane pe emotiile voastre si totodata pe propria voastra cariera!
© Copyright:
Posteaza comentariu