Promovarea reprezinta un element motivant si stimulator pentru oricare angajat. Inseamna de cele mai multe ori o noua provocare ce aduce experiente noi si contribuie in mod inevitabil atat la dezvoltarea profesionala dar si personala.
Ce faci atunci cand esti promovata intr-o noua pozitie ?
1. As spune ca incepi prin a-ti clarifica noile responsabilitati prevazute in fisa postului.
2. Asadar colecteaza cat mai multe informatii necesare noii pozitii ocupate.
3. Pune cat mai multe intrebari si stabileste de comun acord cu superiorul direct, o perioada de proba pe noua pozitie. Durata acesteia va tine seama de complexitatea responsabilitatilor si deci, a pozitiei in sine. Perioada de proba te va ajuta sa te autoevaluezi si sa fii evaluata in raport cu noua pozitie. Pot exista situatii in care cele doua parti implicate (noul promovat si superiorul) sa concluzioneze ca decizia promovarii nu a fost cea mai potrivita si atunci sa se poata reveni la situatia precenta promovarii.
4. Cere in permanenta feed-back si o scurta evaluare la sfarsitul perioadei de proba! Sunt companii care au in politicile de personal acest aspect si companii care nu au. In al doilea caz chiar daca vei cere, nu poti fi refuzat. Aceasta evaluare te va ajuta sa intelegi cum esti vazut si ce mai ai de pus la punct in continuare.
5. Cere programe de instruire care sa te sprijine in dezvoltarea abilitatilor dar si in consolidarea unor aspecte pur profesionale (se pot face promovari pe orizontala care implica abordarea unui domeniu nou). Evaluarea de la sfarsitul perioadei de proba poate consta pur si simplu intr-o discutie sau se poate concretiza intr-un formular bine intocmit care va fi noua baza de discutie pentru evaluarea urmatoare.
6. Fii deschisa fata de colegii cu care lucrezi (atat in cadrul aceleiasi echipe dar si in companie in general). Ei te pot ajuta mult sa te acomodezi cu noile imprejurari si-ti pot furniza informatiile de care ai nevoie. Totodata poti invata multe de la ei.
7. Ai incredere in fortele proprii si nu renunta cu usurinta in fata obstacolelor!
De retinut: evaluarea si feed-back-ul nu sunt lucruri simple. Este esential ca informatia care ajunge la tine sa fie clara, specifica, la obiect, sa reprezinte observatii referitoare la activitatea ta si nu si la persoana ta.
In astfel de situatii increderea, respectul si comunicarea reciproca sunt elemente care sustin o promovare de succes.
© Copyright:
Ai fost promovata intr-o pozitie noua?
Promovarea reprezinta un element motivant si stimulator pentru oricare angajat. Inseamna de cele mai multe ori o noua provocare ce aduce experiente noi si...
Comentarii (1)
Si daca dupa sau in timpul perioadei de proba angajatorul decide ca nu sunt compatibila cu postul, iar vechiul post este deja ocupat de o alta persona, ce se intampla cu angajatul promovat? Poate sau nu fi concediat? Exista o lege care sa protejeze angajatul in acest sens? Multumesc,
Posteaza comentariu