Modalități prin care poți deveni angajatul perfect
1. Încearcă să rezolvi problemele pe cont propriu
Impresionează-ți șeful cu abilitățile de rezolvare a problemelor și fă cunoscute dilemele în cadrul întâlnirilor doar în momentul în care acestea s-au dovedit a fi absolut insolvabile pe cont propriu.
2. Demonstrează-ți întotdeauna valoarea în companie
Șeful tău nu are nevoie să audă că vrei o promovare pentru că vrei un titlu mai impresionant.
3. Ajustează-ți stilul de comunicare pentru a se potrivi cu cel al companiei
Din nou, o parte din munca ta este să ușurezi munca șefului tău. În primul rând, trebuie să afli de la început cum preferă managerul tău să comunice. Prin e-mailuri, conversații față în față? Și cât de des ar trebui să aibă loc aceste discuții? Dacă există o nepotrivire între stilul tău și cel al șefului tău, este important să ai o conversație deschisă despre acest subiect.
4. Cere sfaturi
S-ar putea să fii precaut atunci când vrei să-l întrebi pe șeful tău ceva, indiferent dacă este vorba despre cum a ajuns să aibă funcția curentă sau despre strategia de marketing pe care el crede că ar trebui să o urmezi. Însă cercetările realizate de Harvard Business School sugerează că solicitarea sfaturilor nu te face să pari mai prost, ci doar mai competent, adică exact cum ai vrea să te vadă managerul tău. Adu-ți aminte că este mai bine să ceri un sfat, nu o opinie. Solicitarea de consiliere creează un parteneriat între tine și șeful tău și îl încurajează să fie în favoarea ideii tale. Pe de altă parte, atunci când îi ceri părerea, managerul face un pas înapoi și devine mai mult un evaluator obiectiv.
5. Mergi la birou devreme
Angajații care ajung la birou devreme sunt, în general, percepuți de către managerii lor ca persoane conștiincioase și primesc ratinguri de performanță mai ridicate decât angajații care ajung mai târziu.